jsobierajski Napisano 1 Marzec 2012 Napisano 1 Marzec 2012 (edytowane) Witam. Potrzebuje do sceny dodać trawę. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak. Przeszukałem trochę netu i przejrzałem tutoriali, ale i tak nie wiem jak. Czy ktoś może podrzucić mi jakiegoś dobrego tutka?? Chodzi o takiego bez żadnych eksperymentów w stylu VRay itp. Trawa nie musi być super ważne też, żeby bardzo nie obciążała procka przy renderingu, nie jest to główny element sceny, ale wrzucenie tekstury to przegięcie. Z góry dzięki za pomoc PS. Co myślicie o tym tutorialu?? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37896 Edytowane 1 Marzec 2012 przez jsobierajski
Necro Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Sam z tego tutoriala skorzystałem korzystając z ciut bardziej zaawansowanych tekstur(przynajmniej z mojej perspektywy ;p) uzyskując coś takiego: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_030112_144908 Oczywiście, jest to mental ray, ale z powodzeniem można to odtworzyć bez niego - tak myślę. Zabiło mi rendering dopiero jak przy mojej scenie zrobiłem jeszcze jakieś 500m^2 tej trawy. No i możesz spróbować pobawić się pluginem grass-o-matic, aczkolwiek ja tam nic interesującego nie dałem rady wyskrobać. p.s. Jak chcesz gotowy plik materiału z tą trawą + te teksturki to pisz, wrzucę na mój serwer (:
illusion Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 A w razie jakby co, polecam sposób opisany na http://cgworkshop.org/ w dziale tutoriale.
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 A w razie jakby co, polecam sposób opisany na http://cgworkshop.org/ w dziale tutoriale. z tego co widzę, to tam jest tworzenie trawy ale w VRay'u, więc nie interesuje mnie to.
velendil Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 mozesz wymodelowac tawę i rozsiac ją za pomoca AdvancePainter'a . Ja uzywam jeszcze vreyowskiego proxy zeby nie obciazac kompa przy podgladzie.
illusion Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 no więc jak kolega wyżej napisał - adv. painter, wystarczyło przewinąć tutka kilka minut i jest dokładnie ten sposób opisany... :) Myślę, że alternatywnie można tu też wykorzystać nowe możliwości max'a, typu object paint ale nie próbowałem, gdybam.
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 znalazłem taki prosty tutek http://3dm1.blogspot.com/ ale u mnie wychodzą tylko dziwne trójkąciki. Próbowałem w małej skali i było ok, a przy projekcie się wysypuje. może coś z parametrami trzeba pomieszać. Ja próbowałem ale nic. http://chomikuj.pl/jsobierajski/Galeria/render,1477914098.jpg
velendil Napisano 2 Marzec 2012 Napisano 2 Marzec 2012 Masz w tym watku pare dobrych tutoriali, czemu nie chcesz z nich skorzystac ?
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 (edytowane) ponieważ nie chce używać żadnych "eksperymentów" typu VRay itp. Dlaczego?? W większości programy są płatne, a ja muszę oddać plik wykonany w legalnym oprogramowaniu. Poza tym renderował będę na uczelni bo nie mam na tyle dobrego kompa, żeby w logicznym czasie to zrobić. Mam już jedną wersję zrobioną w VRay'u i mam problemy z oświetleniem. Nie jestem omnibusem z 3d maxa, więc nie wszytko umie i nie za wszystko wiem jak się zabrać. Jeśli masz czas do poświęcenia, to chętnie posłucham kilku rad kogoś, kto ma większe pojęcie niż ja. A tak wracając do tematu trawy z ostatniego tutka, którego podałem, to dałęm radę to zrobić, jednak na taki teren jak potrzebuje pokryć trawą, to musiałbym dać jakieś 3 miliony źdźbeł, a to zabija render. Edytowane 2 Marzec 2012 przez jsobierajski
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Napisano 2 Marzec 2012 Mam pytanie co do podanego przeze mnie tutoriala (tego pierwszego) co to jest DGS material?? Jak go wstawić??
Rekomendowane odpowiedzi