Skocz do zawartości

trawa 3d max


jsobierajski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuje do sceny dodać trawę. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak. Przeszukałem trochę netu i przejrzałem tutoriali, ale i tak nie wiem jak.

Czy ktoś może podrzucić mi jakiegoś dobrego tutka?? Chodzi o takiego bez żadnych eksperymentów w stylu VRay itp. Trawa nie musi być super ważne też, żeby bardzo nie obciążała procka przy renderingu, nie jest to główny element sceny, ale wrzucenie tekstury to przegięcie.

Z góry dzięki za pomoc

 

PS. Co myślicie o tym tutorialu??

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37896

Edytowane przez jsobierajski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Sam z tego tutoriala skorzystałem korzystając z ciut bardziej zaawansowanych tekstur(przynajmniej z mojej perspektywy ;p) uzyskując coś takiego:

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_030112_144908

Oczywiście, jest to mental ray, ale z powodzeniem można to odtworzyć bez niego - tak myślę.

 

Zabiło mi rendering dopiero jak przy mojej scenie zrobiłem jeszcze jakieś 500m^2 tej trawy.

 

No i możesz spróbować pobawić się pluginem grass-o-matic, aczkolwiek ja tam nic interesującego nie dałem rady wyskrobać.

 

p.s.

Jak chcesz gotowy plik materiału z tą trawą + te teksturki to pisz, wrzucę na mój serwer (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc jak kolega wyżej napisał - adv. painter, wystarczyło przewinąć tutka kilka minut i jest dokładnie ten sposób opisany...

:)

Myślę, że alternatywnie można tu też wykorzystać nowe możliwości max'a, typu object paint ale nie próbowałem, gdybam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ nie chce używać żadnych "eksperymentów" typu VRay itp. Dlaczego?? W większości programy są płatne, a ja muszę oddać plik wykonany w legalnym oprogramowaniu. Poza tym renderował będę na uczelni bo nie mam na tyle dobrego kompa, żeby w logicznym czasie to zrobić.

Mam już jedną wersję zrobioną w VRay'u i mam problemy z oświetleniem. Nie jestem omnibusem z 3d maxa, więc nie wszytko umie i nie za wszystko wiem jak się zabrać. Jeśli masz czas do poświęcenia, to chętnie posłucham kilku rad kogoś, kto ma większe pojęcie niż ja.

A tak wracając do tematu trawy z ostatniego tutka, którego podałem, to dałęm radę to zrobić, jednak na taki teren jak potrzebuje pokryć trawą, to musiałbym dać jakieś 3 miliony źdźbeł, a to zabija render.

Edytowane przez jsobierajski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności