jsobierajski Napisano 1 Marzec 2012 Share Napisano 1 Marzec 2012 (edytowane) Witam. Potrzebuje do sceny dodać trawę. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak. Przeszukałem trochę netu i przejrzałem tutoriali, ale i tak nie wiem jak. Czy ktoś może podrzucić mi jakiegoś dobrego tutka?? Chodzi o takiego bez żadnych eksperymentów w stylu VRay itp. Trawa nie musi być super ważne też, żeby bardzo nie obciążała procka przy renderingu, nie jest to główny element sceny, ale wrzucenie tekstury to przegięcie. Z góry dzięki za pomoc PS. Co myślicie o tym tutorialu?? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37896 Edytowane 1 Marzec 2012 przez jsobierajski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Necro Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 Sam z tego tutoriala skorzystałem korzystając z ciut bardziej zaawansowanych tekstur(przynajmniej z mojej perspektywy ;p) uzyskując coś takiego: http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_030112_144908 Oczywiście, jest to mental ray, ale z powodzeniem można to odtworzyć bez niego - tak myślę. Zabiło mi rendering dopiero jak przy mojej scenie zrobiłem jeszcze jakieś 500m^2 tej trawy. No i możesz spróbować pobawić się pluginem grass-o-matic, aczkolwiek ja tam nic interesującego nie dałem rady wyskrobać. p.s. Jak chcesz gotowy plik materiału z tą trawą + te teksturki to pisz, wrzucę na mój serwer (: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illusion Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 A w razie jakby co, polecam sposób opisany na http://cgworkshop.org/ w dziale tutoriale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Share Napisano 2 Marzec 2012 A w razie jakby co, polecam sposób opisany na http://cgworkshop.org/ w dziale tutoriale. z tego co widzę, to tam jest tworzenie trawy ale w VRay'u, więc nie interesuje mnie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velendil Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 mozesz wymodelowac tawę i rozsiac ją za pomoca AdvancePainter'a . Ja uzywam jeszcze vreyowskiego proxy zeby nie obciazac kompa przy podgladzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illusion Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 no więc jak kolega wyżej napisał - adv. painter, wystarczyło przewinąć tutka kilka minut i jest dokładnie ten sposób opisany... :) Myślę, że alternatywnie można tu też wykorzystać nowe możliwości max'a, typu object paint ale nie próbowałem, gdybam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Share Napisano 2 Marzec 2012 znalazłem taki prosty tutek http://3dm1.blogspot.com/ ale u mnie wychodzą tylko dziwne trójkąciki. Próbowałem w małej skali i było ok, a przy projekcie się wysypuje. może coś z parametrami trzeba pomieszać. Ja próbowałem ale nic. http://chomikuj.pl/jsobierajski/Galeria/render,1477914098.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velendil Napisano 2 Marzec 2012 Share Napisano 2 Marzec 2012 Masz w tym watku pare dobrych tutoriali, czemu nie chcesz z nich skorzystac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Share Napisano 2 Marzec 2012 (edytowane) ponieważ nie chce używać żadnych "eksperymentów" typu VRay itp. Dlaczego?? W większości programy są płatne, a ja muszę oddać plik wykonany w legalnym oprogramowaniu. Poza tym renderował będę na uczelni bo nie mam na tyle dobrego kompa, żeby w logicznym czasie to zrobić. Mam już jedną wersję zrobioną w VRay'u i mam problemy z oświetleniem. Nie jestem omnibusem z 3d maxa, więc nie wszytko umie i nie za wszystko wiem jak się zabrać. Jeśli masz czas do poświęcenia, to chętnie posłucham kilku rad kogoś, kto ma większe pojęcie niż ja. A tak wracając do tematu trawy z ostatniego tutka, którego podałem, to dałęm radę to zrobić, jednak na taki teren jak potrzebuje pokryć trawą, to musiałbym dać jakieś 3 miliony źdźbeł, a to zabija render. Edytowane 2 Marzec 2012 przez jsobierajski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jsobierajski Napisano 2 Marzec 2012 Autor Share Napisano 2 Marzec 2012 Mam pytanie co do podanego przeze mnie tutoriala (tego pierwszego) co to jest DGS material?? Jak go wstawić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi