Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Potrzebuje do sceny dodać trawę. Problem w tym, że nie bardzo wiem jak. Przeszukałem trochę netu i przejrzałem tutoriali, ale i tak nie wiem jak.

Czy ktoś może podrzucić mi jakiegoś dobrego tutka?? Chodzi o takiego bez żadnych eksperymentów w stylu VRay itp. Trawa nie musi być super ważne też, żeby bardzo nie obciążała procka przy renderingu, nie jest to główny element sceny, ale wrzucenie tekstury to przegięcie.

Z góry dzięki za pomoc

 

PS. Co myślicie o tym tutorialu??

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=37896

Edytowane przez jsobierajski
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Sam z tego tutoriala skorzystałem korzystając z ciut bardziej zaawansowanych tekstur(przynajmniej z mojej perspektywy ;p) uzyskując coś takiego:

http://screenshooter.net/9767455/WoWScrn_030112_144908

Oczywiście, jest to mental ray, ale z powodzeniem można to odtworzyć bez niego - tak myślę.

 

Zabiło mi rendering dopiero jak przy mojej scenie zrobiłem jeszcze jakieś 500m^2 tej trawy.

 

No i możesz spróbować pobawić się pluginem grass-o-matic, aczkolwiek ja tam nic interesującego nie dałem rady wyskrobać.

 

p.s.

Jak chcesz gotowy plik materiału z tą trawą + te teksturki to pisz, wrzucę na mój serwer (:

Napisano

no więc jak kolega wyżej napisał - adv. painter, wystarczyło przewinąć tutka kilka minut i jest dokładnie ten sposób opisany...

:)

Myślę, że alternatywnie można tu też wykorzystać nowe możliwości max'a, typu object paint ale nie próbowałem, gdybam.

Napisano (edytowane)

ponieważ nie chce używać żadnych "eksperymentów" typu VRay itp. Dlaczego?? W większości programy są płatne, a ja muszę oddać plik wykonany w legalnym oprogramowaniu. Poza tym renderował będę na uczelni bo nie mam na tyle dobrego kompa, żeby w logicznym czasie to zrobić.

Mam już jedną wersję zrobioną w VRay'u i mam problemy z oświetleniem. Nie jestem omnibusem z 3d maxa, więc nie wszytko umie i nie za wszystko wiem jak się zabrać. Jeśli masz czas do poświęcenia, to chętnie posłucham kilku rad kogoś, kto ma większe pojęcie niż ja.

A tak wracając do tematu trawy z ostatniego tutka, którego podałem, to dałęm radę to zrobić, jednak na taki teren jak potrzebuje pokryć trawą, to musiałbym dać jakieś 3 miliony źdźbeł, a to zabija render.

Edytowane przez jsobierajski



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności