Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Czy wie ktoś, w jaki sposób zrobić animację chmur? Konkretnie chodzi o efekt jak w filmie "Koyaanisqatsi", kiedy chmury przelewają się przez góry.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem jak jest w tym filmie ale moze ci moj pomysl sie spodoba....

a wiec... :

zainteresuj sie pluginem Glu3d (taki tam do symulacji cieczy....) i przy jego pomocy zrobisz poruszajaca sie mase ... dasz gravity jak najmniejsze zeby wygladalo ze to nie woda.... i odpowiednia mape z opacity..... przypuscmy ze np noisa itp....(juz twoje upodobanie....)

odpowiednio ustawiony emmiter naprawde da fajny efekt.... tylko jeszcze mape zastosowac .... i wszystko.....

 

tu masz przyklad animacji:

Animacja

A tu link do strony gdzie mozewsz sciagnac demo Glu3D :

3D Aliens

 

 

Jeszcez inny sposob jest taki ze mozna zastosowac poprostu same particle maxowe ....

 

mianowicie twozysz emmiter dajesz mu zamiast czasteczek to plane gravity dasz poziomo w strone w jaka chcesz zeby cala masa chmur sie poruszala....

deflector dasz na te skaly ale bez zadnego friction czy tam bounce....

do plane zrobisz mape jakas tam szary material z mapa opacity radialną zeby ne bylo pozniej bugów przy animacji..... i wszystko.....

Napisano
  • Autor

Nie próbowałem jeszcze tego zrobić (tzn. tego co tu napisałeś), ale chodzi mi o taki efekt: koyaanisqatsi.jpg

Napisano

w maxe jest ciezko osiagnac taki efekt chyba ze masz maszyne kilera

 

na pewno widziales "katedre" z tego co wiem T.B uzyl do zrobienia chmurek czasteczek w programie combustion podobno licza sie bardzo szybko i daja calkiem niezly efekt

 

najpierw robisz podloze->importujesz do combustion->tworzywsz wypasione chmurki i dawaj :)

 

szkoda ze tak naprawde zrobienie bardzo ladnych chmurek nie jest wcale takie proste ale prubuj:)

 

ps. plugin afterburn moze cie zainteresowac :D

Napisano

barton_fink->a ja myśle, że z taką ortografią to cie do CHmurek nie wezmą...

Napisano

ja mysle ze to jest forum o grafice 3d a nie o ortografi

tekst pisalem na szybko i niestety moja dyslekcja dala sie we znaki ->porawilem w kazdym badz razie zeby nie klulo w oczy

 

HYBA ZBYTNIO BUJAM W HMURACH ;P

Napisano
  • Autor

Sorry że zapytamale jestem poczatkujacy.Nie wiem co to jest to combustion i gdzie sie importuje cos do tego?

Napisano

combustion, to program do efektów postrenderowych, czyli po stworzeniu sceny w maxie importujesz do combustion i dodajesz: chmury, ogień, dym i inne takie efekty.

Napisano

to w maxsie nie ma sposobu by osiagnac taki efekt? a jak by porzerabiac fog i pokuladac gizma by tworzyly realistyczny ksztalt?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.