piotrek Napisano 18 Lipiec 2004 Share Napisano 18 Lipiec 2004 Czy wie ktoś, w jaki sposób zrobić animację chmur? Konkretnie chodzi o efekt jak w filmie "Koyaanisqatsi", kiedy chmury przelewają się przez góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 18 Lipiec 2004 Share Napisano 18 Lipiec 2004 nie wiem jak jest w tym filmie ale moze ci moj pomysl sie spodoba.... a wiec... : zainteresuj sie pluginem Glu3d (taki tam do symulacji cieczy....) i przy jego pomocy zrobisz poruszajaca sie mase ... dasz gravity jak najmniejsze zeby wygladalo ze to nie woda.... i odpowiednia mape z opacity..... przypuscmy ze np noisa itp....(juz twoje upodobanie....) odpowiednio ustawiony emmiter naprawde da fajny efekt.... tylko jeszcze mape zastosowac .... i wszystko..... tu masz przyklad animacji: Animacja A tu link do strony gdzie mozewsz sciagnac demo Glu3D : 3D Aliens Jeszcez inny sposob jest taki ze mozna zastosowac poprostu same particle maxowe .... mianowicie twozysz emmiter dajesz mu zamiast czasteczek to plane gravity dasz poziomo w strone w jaka chcesz zeby cala masa chmur sie poruszala.... deflector dasz na te skaly ale bez zadnego friction czy tam bounce.... do plane zrobisz mape jakas tam szary material z mapa opacity radialną zeby ne bylo pozniej bugów przy animacji..... i wszystko..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 19 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2004 Nie próbowałem jeszcze tego zrobić (tzn. tego co tu napisałeś), ale chodzi mi o taki efekt: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartonfink Napisano 20 Lipiec 2004 Share Napisano 20 Lipiec 2004 w maxe jest ciezko osiagnac taki efekt chyba ze masz maszyne kilera na pewno widziales "katedre" z tego co wiem T.B uzyl do zrobienia chmurek czasteczek w programie combustion podobno licza sie bardzo szybko i daja calkiem niezly efekt najpierw robisz podloze->importujesz do combustion->tworzywsz wypasione chmurki i dawaj :) szkoda ze tak naprawde zrobienie bardzo ladnych chmurek nie jest wcale takie proste ale prubuj:) ps. plugin afterburn moze cie zainteresowac :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chammer Napisano 20 Lipiec 2004 Share Napisano 20 Lipiec 2004 barton_fink->a ja myśle, że z taką ortografią to cie do CHmurek nie wezmą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartonfink Napisano 20 Lipiec 2004 Share Napisano 20 Lipiec 2004 ja mysle ze to jest forum o grafice 3d a nie o ortografi tekst pisalem na szybko i niestety moja dyslekcja dala sie we znaki ->porawilem w kazdym badz razie zeby nie klulo w oczy HYBA ZBYTNIO BUJAM W HMURACH ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 21 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2004 Sorry że zapytamale jestem poczatkujacy.Nie wiem co to jest to combustion i gdzie sie importuje cos do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mulczas Napisano 21 Lipiec 2004 Share Napisano 21 Lipiec 2004 combustion, to program do efektów postrenderowych, czyli po stworzeniu sceny w maxie importujesz do combustion i dodajesz: chmury, ogień, dym i inne takie efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Dobosz Napisano 21 Lipiec 2004 Share Napisano 21 Lipiec 2004 to w maxsie nie ma sposobu by osiagnac taki efekt? a jak by porzerabiac fog i pokuladac gizma by tworzyly realistyczny ksztalt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się