Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Robie jakiś błąd gdyż podczas obrotu obiektu z mapą displacement mapa nie jest zakotwiczona za ten obiekt i nie podąża za nim. Tzn rzutowana np.: w osi Z dalej tam pozostaje pomimo rotacji. Prośba o pomoc co robię źle lub czego nie robię, a powinienem...

[ATTACH=CONFIG]84996[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]84997[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

zmiana na local nie pomogła wypukłość znikła. Było to (chyba) spowodowane rzutowaniem planarnym (Z).

Po zmianie na UV jest OK!

[ATTACH=CONFIG]85010[/ATTACH]

Pierwszy raz zabieram sie za wypukłości więc zapewne będę męczył dziwnymi... dla Was pytaniami.

Zastanawiam, czy jest mozliwość zwiększenia gęstości siatki ale nie na całej powierzchni obiektu, lecz tylko w wybranych miejscach np. krawędzie liter. Poprzez zwiększanie render SubPatch powstaje mi szalenstwo. Z malego i nieistotnego elementu robi sie najcięzszy w scenie. Czy mozna np. maskowac-izolowac takowe krawedzie???? ale gdzie w (Object, czy Polygon????) Kiedys oglądałem tutka w temacie optymalizacji - chyba APS??? tylko, ze tyczylo to zB i pracowali na gradientach, a ja chcę wyodrębnic jedynie krawędzie. Jak to zrobić i czy wyssana z palca teoria ma sens?????????

 

ratunku :)

Edytowane przez carva92

Napisano
  • Autor

supper, dziękuję!

chcialem unikac map ciezkosci gdyz ich precyzja jest związana z zageszczeniem siatki.

[ATTACH=CONFIG]85034[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]85035[/ATTACH]

Ale pewno czegoś nie rozumiem... Przebadam tutka i moze sie rozjaśni.

Jeszcze raz dzięki!

Napisano

Sądzę, że zamiast mapy wag, powinno się dać to zrobić przy użyciu podobnej/lekko zmodyfikowanej mapy, której używasz do displacementu. Nie mam pod ręką LightWave'a, ale możesz spróbować coś pokombinować ustawiając w Input Parameter opcję Previous Layer zamiast Weight Map. A jako poprzedzającą warstwę dodać właśnie odpowiedni obrazek, który będzie sterował zagęszczeniem siatki.

Niemniej jednak nie dam głowy, że to będzie działać ;)

Napisano
  • Autor

dzięki za radę :) teraz z przyjemnosciami i testowaniem musiałem zaprzestać. Gonią terminy bierzących prac. Ale zapewne za chwilę do tematu wroce!

Dziękuję!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności