Napisano 6 Marzec 201213 l Witam Robie jakiś błąd gdyż podczas obrotu obiektu z mapą displacement mapa nie jest zakotwiczona za ten obiekt i nie podąża za nim. Tzn rzutowana np.: w osi Z dalej tam pozostaje pomimo rotacji. Prośba o pomoc co robię źle lub czego nie robię, a powinienem... [ATTACH=CONFIG]84996[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]84997[/ATTACH]
Napisano 6 Marzec 201213 l Na drugim zdjeciu masz opcje 'displacement map order' zle ustawiona. Pozdrawiam
Napisano 7 Marzec 201213 l Autor zmiana na local nie pomogła wypukłość znikła. Było to (chyba) spowodowane rzutowaniem planarnym (Z). Po zmianie na UV jest OK! [ATTACH=CONFIG]85010[/ATTACH] Pierwszy raz zabieram sie za wypukłości więc zapewne będę męczył dziwnymi... dla Was pytaniami. Zastanawiam, czy jest mozliwość zwiększenia gęstości siatki ale nie na całej powierzchni obiektu, lecz tylko w wybranych miejscach np. krawędzie liter. Poprzez zwiększanie render SubPatch powstaje mi szalenstwo. Z malego i nieistotnego elementu robi sie najcięzszy w scenie. Czy mozna np. maskowac-izolowac takowe krawedzie???? ale gdzie w (Object, czy Polygon????) Kiedys oglądałem tutka w temacie optymalizacji - chyba APS??? tylko, ze tyczylo to zB i pracowali na gradientach, a ja chcę wyodrębnic jedynie krawędzie. Jak to zrobić i czy wyssana z palca teoria ma sens????????? ratunku :) Edytowane 7 Marzec 201213 l przez carva92
Napisano 8 Marzec 201213 l Da się to zrobić mapami wag. Na przykład tak: http://www.axisorigin.com/lwtutorials/aps/index.htm
Napisano 8 Marzec 201213 l Autor supper, dziękuję! chcialem unikac map ciezkosci gdyz ich precyzja jest związana z zageszczeniem siatki. [ATTACH=CONFIG]85034[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85035[/ATTACH] Ale pewno czegoś nie rozumiem... Przebadam tutka i moze sie rozjaśni. Jeszcze raz dzięki!
Napisano 11 Marzec 201213 l Sądzę, że zamiast mapy wag, powinno się dać to zrobić przy użyciu podobnej/lekko zmodyfikowanej mapy, której używasz do displacementu. Nie mam pod ręką LightWave'a, ale możesz spróbować coś pokombinować ustawiając w Input Parameter opcję Previous Layer zamiast Weight Map. A jako poprzedzającą warstwę dodać właśnie odpowiedni obrazek, który będzie sterował zagęszczeniem siatki. Niemniej jednak nie dam głowy, że to będzie działać ;)
Napisano 11 Marzec 201213 l Autor dzięki za radę :) teraz z przyjemnosciami i testowaniem musiałem zaprzestać. Gonią terminy bierzących prac. Ale zapewne za chwilę do tematu wroce! Dziękuję!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto