carva92 Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Witam Robie jakiś błąd gdyż podczas obrotu obiektu z mapą displacement mapa nie jest zakotwiczona za ten obiekt i nie podąża za nim. Tzn rzutowana np.: w osi Z dalej tam pozostaje pomimo rotacji. Prośba o pomoc co robię źle lub czego nie robię, a powinienem... [ATTACH=CONFIG]84996[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]84997[/ATTACH]
Alibaba Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Na drugim zdjeciu masz opcje 'displacement map order' zle ustawiona. Pozdrawiam
carva92 Napisano 7 Marzec 2012 Autor Napisano 7 Marzec 2012 (edytowane) zmiana na local nie pomogła wypukłość znikła. Było to (chyba) spowodowane rzutowaniem planarnym (Z). Po zmianie na UV jest OK! [ATTACH=CONFIG]85010[/ATTACH] Pierwszy raz zabieram sie za wypukłości więc zapewne będę męczył dziwnymi... dla Was pytaniami. Zastanawiam, czy jest mozliwość zwiększenia gęstości siatki ale nie na całej powierzchni obiektu, lecz tylko w wybranych miejscach np. krawędzie liter. Poprzez zwiększanie render SubPatch powstaje mi szalenstwo. Z malego i nieistotnego elementu robi sie najcięzszy w scenie. Czy mozna np. maskowac-izolowac takowe krawedzie???? ale gdzie w (Object, czy Polygon????) Kiedys oglądałem tutka w temacie optymalizacji - chyba APS??? tylko, ze tyczylo to zB i pracowali na gradientach, a ja chcę wyodrębnic jedynie krawędzie. Jak to zrobić i czy wyssana z palca teoria ma sens????????? ratunku :) Edytowane 7 Marzec 2012 przez carva92
G.P Napisano 8 Marzec 2012 Napisano 8 Marzec 2012 Da się to zrobić mapami wag. Na przykład tak: http://www.axisorigin.com/lwtutorials/aps/index.htm
carva92 Napisano 8 Marzec 2012 Autor Napisano 8 Marzec 2012 supper, dziękuję! chcialem unikac map ciezkosci gdyz ich precyzja jest związana z zageszczeniem siatki. [ATTACH=CONFIG]85034[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85035[/ATTACH] Ale pewno czegoś nie rozumiem... Przebadam tutka i moze sie rozjaśni. Jeszcze raz dzięki!
G.P Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Sądzę, że zamiast mapy wag, powinno się dać to zrobić przy użyciu podobnej/lekko zmodyfikowanej mapy, której używasz do displacementu. Nie mam pod ręką LightWave'a, ale możesz spróbować coś pokombinować ustawiając w Input Parameter opcję Previous Layer zamiast Weight Map. A jako poprzedzającą warstwę dodać właśnie odpowiedni obrazek, który będzie sterował zagęszczeniem siatki. Niemniej jednak nie dam głowy, że to będzie działać ;)
carva92 Napisano 11 Marzec 2012 Autor Napisano 11 Marzec 2012 dzięki za radę :) teraz z przyjemnosciami i testowaniem musiałem zaprzestać. Gonią terminy bierzących prac. Ale zapewne za chwilę do tematu wroce! Dziękuję!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się