Napisano 14 Marzec 201213 l Witam. Mam problem, który może się wydawać prosty i śmieszny, ale mnie już doprowadza do szału. Poniżej pokazuję obrazek. Jest to obiekt (no.. początek obiektu) w poly z modyfikatorem TurboSmooth. Chciał bym w nim wyostrzyć miejsce zaznaczone czerwoną strzałką. Niestety cokolwiek bym probował, zawsze jest coś nie tak. Jak zagęszczę siatkę, to w miejscach zaznaczonych niebieskimi kreskami pojawiają się niewielkie wypukłości, które psują całą powierzchnię. Ekstrudowanie otworu do wewnątrz nic nie daje. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że na razie nie jest to ważne, bo to ma być kadłub samolotu, a w tym miejscu będzie owiewka kabiny, która to przykryje, ale raz, że nie daje mi to spokoju, a po za tym może później zrobię wnętrze tego samolotu, i wtedy to może "wyleźć". Po za tym taka wiedza może się przydać w przyszłości. Jak sobie radzić z takimi pozornie prostymi sprawami. Jeśli ma to jakieś znaczenie, to obiekt powstawał w ten sposób, że najpierw zrobiłem przekroje ze splinów, pózniej na nie nałożyłem Surface, i na koniec przekonwertowałem na poly. [ATTACH=CONFIG]85099[/ATTACH]
Napisano 15 Marzec 201213 l Zdejmij TS, zrób wytłoczenie krawędzi, tak, jakbyś robił grubość kadłuba, i nadaj tym krawędziom różne smoothing grupy, a w ustawieniach TS zaznacz uwzględnianie sg.
Napisano 15 Marzec 201213 l Autor Kompletnie nic nie zrozumiałem :) Którym krawędziom nadać SG, i jakie różne? Nie jestem aż takim orłem w Maxie (w ogóle nie jestem), żeby takie skróty myślowe od razu załapać. Ale będe próbował, aż coś wyjdzie.
Napisano 16 Marzec 201213 l Może tak będzie jaśniej. Zwróć uwagę na uwzględnianie smoothing groups w ustawieniach TS.
Napisano 16 Marzec 201213 l Autor Przyjacielu!! DOKŁADNIE o to mi chodziło :) Dziękuję za bezcenną lekcję, i za to, że chciało Ci się poświęcić mi swój czas. Punkcik rep oczywiście poleciał :)