Amor_priv Napisano 14 Marzec 2012 Napisano 14 Marzec 2012 Witam. Mam problem, który może się wydawać prosty i śmieszny, ale mnie już doprowadza do szału. Poniżej pokazuję obrazek. Jest to obiekt (no.. początek obiektu) w poly z modyfikatorem TurboSmooth. Chciał bym w nim wyostrzyć miejsce zaznaczone czerwoną strzałką. Niestety cokolwiek bym probował, zawsze jest coś nie tak. Jak zagęszczę siatkę, to w miejscach zaznaczonych niebieskimi kreskami pojawiają się niewielkie wypukłości, które psują całą powierzchnię. Ekstrudowanie otworu do wewnątrz nic nie daje. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że na razie nie jest to ważne, bo to ma być kadłub samolotu, a w tym miejscu będzie owiewka kabiny, która to przykryje, ale raz, że nie daje mi to spokoju, a po za tym może później zrobię wnętrze tego samolotu, i wtedy to może "wyleźć". Po za tym taka wiedza może się przydać w przyszłości. Jak sobie radzić z takimi pozornie prostymi sprawami. Jeśli ma to jakieś znaczenie, to obiekt powstawał w ten sposób, że najpierw zrobiłem przekroje ze splinów, pózniej na nie nałożyłem Surface, i na koniec przekonwertowałem na poly. [ATTACH=CONFIG]85099[/ATTACH]
Shogun 3D Napisano 15 Marzec 2012 Napisano 15 Marzec 2012 Zdejmij TS, zrób wytłoczenie krawędzi, tak, jakbyś robił grubość kadłuba, i nadaj tym krawędziom różne smoothing grupy, a w ustawieniach TS zaznacz uwzględnianie sg.
Amor_priv Napisano 15 Marzec 2012 Autor Napisano 15 Marzec 2012 Kompletnie nic nie zrozumiałem :) Którym krawędziom nadać SG, i jakie różne? Nie jestem aż takim orłem w Maxie (w ogóle nie jestem), żeby takie skróty myślowe od razu załapać. Ale będe próbował, aż coś wyjdzie.
Shogun 3D Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 Może tak będzie jaśniej. Zwróć uwagę na uwzględnianie smoothing groups w ustawieniach TS. 1 2
Amor_priv Napisano 16 Marzec 2012 Autor Napisano 16 Marzec 2012 Przyjacielu!! DOKŁADNIE o to mi chodziło :) Dziękuję za bezcenną lekcję, i za to, że chciało Ci się poświęcić mi swój czas. Punkcik rep oczywiście poleciał :)
Rekomendowane odpowiedzi