Krzychu78 Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 Witam ! Wgralem wersje trial Z-Brush4. Jestem nowy w tym programie i troche sie gubie. Wymodelowalem glowe postaci w 3ds Maxie i teraz kontynuuje w Z-Brushu. Glowa wychodzi w miare ok i teraz chce wgrac rysunek z cala sylwetka postaci. Robie to (po znacznym zmniejszeniu formatu zdjecia; nie wiem czy to konieczne, czy jakis inny sposob ?) i pojawia sie rysunek, na poczatku w odcieniach rozu. Pozniej jest normalny, ale nie ma glowy, ktora modelowalem. Widze ze jest w tabeli z boku, to wybieram i umieszczam w przestrzeni 3d. Glowa obraca sie i skaluje i moge ich setki tam umiescic, ale nie moge modelowac. Co robie nie tak, albo czego nie robie ? Chce modelowac sylwetke i dokleic ja do glowy. Pozniej znowu do Maxa. Tam bede chcial animowac. Pozdrawiam i prosze o pomoc. lub jakies rzeczowe tutoriale. Duzo jest dla zaawansowanych, albo chaotycznie zrobionych, nie moge znalesc.
Monio Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 Musisz wiedzieć że to co ci się pokazuje po uruchomieniu programu to nie scena 3d tak jak ma to miejsce w Maxie, tylko płaskie płótno jak w Photoshopie. Po wybraniu głowy umieszczasz ją na przestrzeni 2d natomiast żeby ją edytować w 3d musisz najpierw ją ustawić gdzieś na płótnie a potem uruchomić edit mode (T, lub ikonka na górnym pasku). Twoja głowa to w nomenklaturze Zbrusha "Tool", po naszemu obiekt. ;) Gdy edytujesz tool (czyli Edit Mode) to on jest jakby sceną, masz główny obiekt i możesz dodawać do niego inne obiekty, subtoole. Subtoolami moga być dowolne toole które same w sobie nie zawierają subtooli, jeśli będziesz chciał dodać taki tool z subtoolami to doda ci wyłącznie główny tool a resztę pominie. Ładując obrazek tworzysz nowy Tool, zbrush automatycznie przeskakuje do nowo stworzonych tooli. W twoim przypadku chcesz do toola głowy dodać tool z obrazkiem który załadowałeś. W palecie Tool (to wszystko po prawej) masz menu "subtools", musisz tą paletę rozsunąć klikając na nią, kliknąć guzik Append i wybrać swój obiekt z obrazkiem żeby dodać go do twojego obiektu głowy. Obrazek najpierw pokazuje ci się różowy bo najpierw ładuje do niego ten standardowy czerwony materiał. Jeśli stanie się tak że załadowany obrazek będzie miał kolor inny niż powinien to z lewej strony masz ikonkę która pokazuje ci twój obecny materiał, kliknij na nią i z menu wybierz materiał "flat", to materiał o białym kolorze na który nie działa cieniowanie. Rzeczowe tutoriale znajdziesz tu: http://www.pixologic.com/zbrush/getting-started/ http://www.pixologic.com/zclassroom/
Krzychu78 Napisano 17 Marzec 2012 Autor Napisano 17 Marzec 2012 Dzieki. Bede musial sie przyzwyczaic do interfejsu i roznic w obsludze. Modelowanie idzie mi chyba dobrze, ale czeka mnie jeszcze retopologizacja w Maxie. Nigdy tego nie robilem. Zawsze tworzylem siatke bezposrednio w maxie na podstawie rysunkow w tle. Chce animowac cala postac. Szkoda ze nie ma funkcji ze otwierasz model gotowy z Z-brush w Maxie i siatka jest tak samo szczegolowa dopiero po wlaczeniu TurboSmooth :) Wtedy tylko riging, skining i gotowe. Milego weekendu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się