Napisano 23 Marzec 201213 l Witam, wie może ktos o co chodzi? Obiekt Plain wstawiony w scene z teksturą w kanele Opacity robi mi jakis szum przy samym dole. Nie mogę tego zminimalizowac. Mial moze ktoś podobny problem z Finalem. Niżej ustawienia dla materiału i raytracingu oraz sam render z widocznym problemem. Dodam ze wczesniej mialem taki sam kłopot z ludzmi z RPC i myslalem ze to wina tych obiektow a teraz widze że to winna ustawien samego renderera że na obszarze przeźroczystosci pojawiaja sie szumy.
Napisano 23 Marzec 201213 l Nie wiem, czy to przypadkiem nie refrakcja Ci psuje efekt. Przecież ten gościu nie jest półprzezroczysty, tylko ma gdzieniegdzie alphę. Wywal mapę refrakcji i spróbuj bez niej.
Napisano 23 Marzec 201213 l Autor Nie to nie refrakcja, specjalnie wlozylem w kanal refrakcji mape z opacity bo myslalem ze to moze wlasnie ona psuje render. Ale dzieki za zainteresowanie
Napisano 23 Marzec 201213 l Hmmm... Spróbuj na chama wyciąć tą postać zamiast się bawić alphą i zobacz co będzie. Oczywiście takie ręczne dłubanie w całym zestawie postaci to mordęga, ale jeśli masz deadline i kilka tylko takich postaci w scenie, to to jest taka metoda na szybko. A tak analizując sam render, to mam wrażenie, że tutaj alpha nie uwzględnia DOFa lub/i AA. Może spróbuj puścić to bez DOFa i nałożyć go dopiero w postprodukcji? Ewentualnie puść kanał Z-depth i zobacz co wyjdzie?
Napisano 23 Marzec 201213 l Autor Specjalnie zaznaczylem na obrazku ze to powiekszenie zeby ktos nie pomyslal ze to wina kiepskiej jakosc albo ze moze jest tam DOF :D Postac jest wstawiana na probe z darmowych probek viz pepople. W Potoszopie da sie to zrobic bez problemu ale chcialem sprawdzic jak to wyjdzie bezposrednio w renderze. Od razu mowie ze to nie jest wina kiepskieo GI po calkowitym jego wylaczeniu efetk widac jeszcze bardziej. Raytracing ustawienia materialu tez nic nie daja ciagle wychodza te artefakty. Kanal alpha dla tej postaci ponizej. Nie mam pojecia dlaczego final kaszani obraz za postacia.
Napisano 24 Marzec 201213 l Zrób test i wstaw tam obok plane'a z całkowicie czarną alphą i może kilka różnych typów materiałów? Zwróć uwagę, że to się kaszani wyłącznie na płaszczyźnie podłoża, a na pionowej ścianie i kolumnie w tle już nie.
Napisano 26 Marzec 201213 l Autor Dobry pomysl w sumie nie wpadlem na to zeby zapodac tego plejna z calkowita prezroczystoscia. Na dole render bez tla gzie widac prawdziwy problem. Tej niebieskiej poswiaty nie moge zlikwidowac. Dopiero wylaczenie kontroli expozycji w zakladce Exposure Control pomaga ale problem z ziarnem i tak nadal zostaje. Tak ze mysle ze to jest raczej problem finala i oblugi przez niego przezroczystosci a wlasciwie to nieprzezroczystoci :D eksperyment z sama czernia w kanale Opacity zakonczyl sie podobnie nadal material chwyta jakies swiatlo ze sceny pomimo odhaczeniu wszystkiego co mozna w opcjach obiektu i materialu. Probowalem nawet plik alphy zapisac do 32bit ale tez nie pomoglo
Napisano 26 Marzec 201213 l Autor Ale widze na forum cebasa ze nie tylko ja mam ten problem ludzie tez sie skarza wiec chyba mozna zamknac na teraz ten temat bo jest to prawdopodobnie blad renderera. W sumie dziwne by bylo jak by trzeba bylo jakos specjalnie kombinowac z ta przezroczystoscia Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto