Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam takie pytanko dotyczące kaustyki. Zawsze wydawało mi się, że dzięki kaustyce, różne odbicia światła będą realniejsze, a tutaj kaustyka usunęła mi niektóre odbicia (np. to na podstawce od monitora i te odblaski na bocznych ściankach klawiszy w klawiaturze). Mam pytanko, czy tak naprawdę powinno być w realnym świecie, a jeżeli nie, to dlaczego kaustyka usunęła te odbicia.

 

Render BEZ kaustyki.

 

01.jpg

 

Render Z kaustyką.

 

02.jpg

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hihihih a kolega nie wsadził dwa razy tego samego renderu albo ja mam oczy juz zjechane bo jakos na jednym i drugim nie widze róznic;) a tak na powaznie po co stosujesz w tej scenie kaustyke tu nie ma nic do czego mozna by ja odnieść ani szkła anie innych materiałow typu przezroczystego rozpraszajacego śwaitło, nie mówiac o cieczach itp.

Napisano

Są różne :P Głównie to widać na sciankach od klawiszy na klawiaturze :P brak jasnego połysku, a kaustyki użyłem, ponieważ, to tylko wycinek sceny, ogólnie w scenie znajduje się szklo. :)

Napisano

w realnym swiecie kaustyka nie ma nic wspolnego z odbiciami to jest wspołczynnik przenikalności promieni słonecznych przez materiały przezroczyste lub połprzezroczyste. Jedyne wytłumaczenie sensowne ze zapewne zastosowałes kaustyke na szybie pomieszczenia i zmieniajc parametr przenikanie mogłes spowodowac ze refleksy tez sie zminią, zminiłeś ilość fotonów wpadajacych do pomieszczenia skutek własnie taki ze ci znikneły pewne refleksy. Sprawa jak najbardziej naturajna

zobacz co sie tanie jesli zamiast zwykłej szyby zastosujemy szkło o jakims wspołczynniku nie przepuszczania światła słonecznego zobacz ile wtakim przypadku bedziesz miał zmian w odbiciach i refleksach w danym pomieszczeniu

Napisano

Światło docierające do danego fragmentu sceny nie przechodzi przez żadne szkło, dla testu ustawiłem światło dosłownie zaraz przy tych obiektach, caustic subdivs w v-ray light properties wynosi 5000, a ustawienia kaustyki prezentują się tak:

 

k1.JPG

 

Światło to v-ray sun.

Photon emit radius oczywiście obejmuje dane obiekty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności