Skocz do zawartości

tutorial-poduszka


Gość kakaku

Rekomendowane odpowiedzi

szukam tutoriala gdzie pokazane jest jak tworzyc poduszke na zasadzie clotha. jak dobrze pamietam robilo sie boxa narzuclo clotha z odpowiednimi parametrami i symulowalo. box padnie sie ukladal w polowke poduszki a potem wystarczal symmetry zeby wyszła cała poduszka:) Zna ktoś taki tutorial? Byłym wdzięczny za udostępnienie bo mi to nie wychodzi. coś muszę źle ustawiać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli już musisz symulować, to lepiej zrobić to tak jak należy. Zrobić "poszewkę" jako tkaninę, a w środku dać animowany, powiększający się kształt, który wypcha tą poduchę od środka. Jak zwykle technik jest tyle samo ile osób na świecie. Tutka takiego nie widziałem - sam bym chyba nie wpadł, żeby robić taki model symulacją. Może powiedz co tam u Ciebie nie działa.. jakiegoś screena daj. Powiedz co tam nie wychodzi. Bo opuszczenie plane'a na stojącego boxa, tak jak obrus na stół się narzuca, nie powinno stanowić większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że poduszki które zrobiłem za pomocą Garment Makera + Cloth są ogólnie ok, ale do sceny potrzebne są mi też takie z większymi zmarszczkami a takich wymodelować nie umiem, więc muszę symulować:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Najłatwiej by było połączyć np. tego clotha, co już masz a potem dodać zmarszczki, guziki. Np. tak jak tutaj:

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70485

 

Jeżeli modelowanie odpada, to w clothu pobaw się grupami - różnym elementom poduchy przypisz inne ustawienia materiałów. Czyli w jednym miejscu żeby było sztywne (grube brzegi) w innych bardziej podatne na że tak powiem wyginanie się (tam gdzie mają być fałdki), tam gdzie te guziki/wgłębienia - przyczepił bym obiekt pomocniczy do vertexów i animował żeby ciągnął w dół w tym miejscu tkaninę i tak dalej i tak dalej. Chyba tak bym to robił bez modelowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pamietam ten model i tutek indiana, ale jak wspomniałem- modelowanie odpada ze względu na brak doświadczenia w tym no i wychodzi mi kiszka:D Spoko zobacze co tam można vertexami i rupami w clothie zrobic:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności