Napisano 6 Kwiecień 201213 l szukam tutoriala gdzie pokazane jest jak tworzyc poduszke na zasadzie clotha. jak dobrze pamietam robilo sie boxa narzuclo clotha z odpowiednimi parametrami i symulowalo. box padnie sie ukladal w polowke poduszki a potem wystarczal symmetry zeby wyszła cała poduszka:) Zna ktoś taki tutorial? Byłym wdzięczny za udostępnienie bo mi to nie wychodzi. coś muszę źle ustawiać:)
Napisano 6 Kwiecień 201213 l Jeśli już musisz symulować, to lepiej zrobić to tak jak należy. Zrobić "poszewkę" jako tkaninę, a w środku dać animowany, powiększający się kształt, który wypcha tą poduchę od środka. Jak zwykle technik jest tyle samo ile osób na świecie. Tutka takiego nie widziałem - sam bym chyba nie wpadł, żeby robić taki model symulacją. Może powiedz co tam u Ciebie nie działa.. jakiegoś screena daj. Powiedz co tam nie wychodzi. Bo opuszczenie plane'a na stojącego boxa, tak jak obrus na stół się narzuca, nie powinno stanowić większego problemu.
Napisano 6 Kwiecień 201213 l Chodzi o to, że poduszki które zrobiłem za pomocą Garment Makera + Cloth są ogólnie ok, ale do sceny potrzebne są mi też takie z większymi zmarszczkami a takich wymodelować nie umiem, więc muszę symulować:P
Napisano 6 Kwiecień 201213 l Cześć :) pamiętam coś takiego - np. to: i druga opcja, chyba trochę ciekawsza: http://surrealstructures.org/blog_images/Pillow%20tutorial.mov Pozdrawiam! :)
Napisano 6 Kwiecień 201213 l Dzięki za linki, ale to właśnie na podstawie podobnego tutoriala robiłem te poduszki które mam. tutaj dokładnie te zdjęcie z którego korzystam. Chodzi o te poduszki z przodu. http://www.besthouseinterior.com/wp-content/uploads/Sofas-and-Armchairs-in-Elegant-Classic-Style.jpg
Napisano 6 Kwiecień 201213 l Hmm. Najłatwiej by było połączyć np. tego clotha, co już masz a potem dodać zmarszczki, guziki. Np. tak jak tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70485 Jeżeli modelowanie odpada, to w clothu pobaw się grupami - różnym elementom poduchy przypisz inne ustawienia materiałów. Czyli w jednym miejscu żeby było sztywne (grube brzegi) w innych bardziej podatne na że tak powiem wyginanie się (tam gdzie mają być fałdki), tam gdzie te guziki/wgłębienia - przyczepił bym obiekt pomocniczy do vertexów i animował żeby ciągnął w dół w tym miejscu tkaninę i tak dalej i tak dalej. Chyba tak bym to robił bez modelowania.
Napisano 6 Kwiecień 201213 l Tak pamietam ten model i tutek indiana, ale jak wspomniałem- modelowanie odpada ze względu na brak doświadczenia w tym no i wychodzi mi kiszka:D Spoko zobacze co tam można vertexami i rupami w clothie zrobic:P