ledman Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Cześć, Chciałem troche zaczerpnąć od Was fachowych informacji nt. kanałów w vray/3ds maxie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. - Jakie kanały powinno się używać do wizek architektonicznych? alpha,AO, material id? - jaka jest róznica między : material ID, object ID i render ID? - gdzie w max/vray ustawia się ID dla poszczególnych obiektów/materiałów? - doczytałem się ze do AO robi się specjalny materiał, ustawia się go w override material w vrayu i renderuje. Co jeśli świeci się HDRką i ona tez się nadpisuję materiałem AO?Można ją wykluczyć z override'a? pozdrawiam wesołych świąt
żółty Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 - przydadzą się alpha (maska do nieba),VRayRawLighting ( maska do cieni), VRayRenderID( maski do obiektów), VRayRefractionFilter ( maski do szkła/odbić) - ID ustawisz w Polygon/Set material ID, z poziomu poligonów ( ja to olewam zawsze ID jest zazwyczaj na tyle zróżnicowane że i tak udaje się wyseparować/wymaskować to na czym mi zależy ) - tutek do AO - - jeśli masz hdri w enviro to AO nie powinien jej ruszyc, jesli masz np. naciagnieta na kulke to po prostu usuń kulke wesołych ;]
Karrde Napisano 6 Kwiecień 2012 Napisano 6 Kwiecień 2012 Raw reflection/refraction, diffuse, raw global illumination, raw lighting, specular, wire color (plus skrypt podmieniający kolor siatki wedle materiału) albo multimatte (również z pomocnym skryptem). Do tego zdepth (nawet jeśli nei robisz dofa, to zdepth przydaje się do kompozycji, rozjaśnienia dalszego planu, etc., alpha jak potrzeba. AO możesz robić jako pass (vrayextratex), albo osobno. Robione jako pas dodaje nieco czasu renderingu, nigdy nie liczyłem czy mniej czy więcej niż robiony osobno.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się