Skocz do zawartości

Obiekt sakralny


Camariera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wielu rozpoczętych próbach znów wracam do nauki maxa. Z niżej dołączoną sceną mam taki problem, że nie wiem czemu tylna szklana ściana jest ciemna, mimo że materiał na niej jest taki sam jak na innych szkłach. Dzieje się tak za każdym razem, gdy "szybę widać za szybą". Pewnie to coś oczywistego, ale już mam dość szukania rozwiązania:) Proszę o wyrozumiałość, to w sumie mój pierwszy model w maxie, który doszedł do tego etapu:) Przy okazji proszę o inne rady odnośnie teksturowania i świateł.

 

I jeszcze jak robię kanał alfa to szyby nie prześwitują (nie można pod nie nic podłożyć) :( affect alpha ustawiłam wszędzie gdzie znalazłam dla modeli z tym materiałem.

3ds max 11 i vray

Pozdrawiam serdecznie

 

78842688.png

 

ps. O architekturze nie rozmawiamy:)

Edytowane przez Camariera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Z kanałem alpha ostatnio sam walczyłem długo...

W jaki sposób i jaki format pliku montujesz do max'a?

To jakiś bug maxowy, zasadniczo chodzi o to, żeby rozdzielić zwykły plik z kanałem alpha na dwa oddzielne pliki - jeden tylko z diffuse np. jpg, a drugi jako czarno - biała maska tego pierwszego, też jpg. Pierwszy ładujesz w diffuse slot, drugi w opacity i nic więcej nie zaznaczasz - u mnie zadziałało.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba ma grubość odpowiednią, ale model był robiony w autocadzie. Może to ma znaczenie?

Illusion: trochę nie rozumiem, bo materiał szyby mam zrobiony bez żadnych map, tylko poprzez manipulowanie reflection i refraction. Jedynie przednia szyba ma dodatkowo wsadzony jpg do reflection, żeby miala co odbijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdż czy jesli model robiłas w Cadzie to przypakiem czy kazdy box nie składa sie z odzielnych scianek wtedy przy mapowaniu max czasami cos gubi lub tworzy artefakty. Co za mapke wsadziłas do reflekction ?

Ogólnie do reflection doberze włozyc mapke strukturalna np fallof mapy tego rypu pozwalaja ci na bardziej zaawansowana kontrole nad odbiciami np wyrazistościa zanikaniem itp. wkładanie w to miejsce bitmapy moze powodowac artefakty i dosyc dziwne efekty odbic szczególnie jesli mapka jest wielobarwa co innego jak zastosujesz czarno białe lub odcienie szarosci. Lepiej jesli chesz zobaczyc odbicia wykorzystac opcje vray environment w slocie drugim reflect/refract umieszczasz jako mape to co chaiłabys aby sie odbijało jako otoczenie. Ponizej masz przykłady jak sie zachowuje materiał szkła i odbic własnie z takimi usrtawieniami

szkło całkowicie bez map kolor odbic 40

szkobezmap.jpg

Szkło z mateiałem bitmapa w reflect w odbiciaj powstaj artefakty

szkobitmapa.jpg

szkło z mapa fallof w reflect

szkozmapastrukturalna.jpg

szkło z mapa fallof w reflect i z opcja vray environment

szkozmapastrukturalnaiv.jpg całkiem przystepny tutorial na temat materiałów http://adrianbienias.pl/v-ray-material-tutorial-dla-poczatkujacych

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności