Camariera Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 (edytowane) Witam, po wielu rozpoczętych próbach znów wracam do nauki maxa. Z niżej dołączoną sceną mam taki problem, że nie wiem czemu tylna szklana ściana jest ciemna, mimo że materiał na niej jest taki sam jak na innych szkłach. Dzieje się tak za każdym razem, gdy "szybę widać za szybą". Pewnie to coś oczywistego, ale już mam dość szukania rozwiązania:) Proszę o wyrozumiałość, to w sumie mój pierwszy model w maxie, który doszedł do tego etapu:) Przy okazji proszę o inne rady odnośnie teksturowania i świateł. I jeszcze jak robię kanał alfa to szyby nie prześwitują (nie można pod nie nic podłożyć) :( affect alpha ustawiłam wszędzie gdzie znalazłam dla modeli z tym materiałem. 3ds max 11 i vray Pozdrawiam serdecznie ps. O architekturze nie rozmawiamy:) Edytowane 13 Kwiecień 2012 przez Camariera
gregory Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 (edytowane) Camariera: jeśli chodzi o szybę to czy ona ma jakąś grubość? jak nie to daj modf - shell :) prawdopodobnie to powoduje też że nie renderuje ci kanału alpha:D Edytowane 13 Kwiecień 2012 przez gregory
illusion Napisano 13 Kwiecień 2012 Napisano 13 Kwiecień 2012 Z kanałem alpha ostatnio sam walczyłem długo... W jaki sposób i jaki format pliku montujesz do max'a? To jakiś bug maxowy, zasadniczo chodzi o to, żeby rozdzielić zwykły plik z kanałem alpha na dwa oddzielne pliki - jeden tylko z diffuse np. jpg, a drugi jako czarno - biała maska tego pierwszego, też jpg. Pierwszy ładujesz w diffuse slot, drugi w opacity i nic więcej nie zaznaczasz - u mnie zadziałało. Powodzenia.
Camariera Napisano 14 Kwiecień 2012 Autor Napisano 14 Kwiecień 2012 Szyba ma grubość odpowiednią, ale model był robiony w autocadzie. Może to ma znaczenie? Illusion: trochę nie rozumiem, bo materiał szyby mam zrobiony bez żadnych map, tylko poprzez manipulowanie reflection i refraction. Jedynie przednia szyba ma dodatkowo wsadzony jpg do reflection, żeby miala co odbijać.
shadowsexpe Napisano 14 Kwiecień 2012 Napisano 14 Kwiecień 2012 (edytowane) Po pierwsze sprawdż czy jesli model robiłas w Cadzie to przypakiem czy kazdy box nie składa sie z odzielnych scianek wtedy przy mapowaniu max czasami cos gubi lub tworzy artefakty. Co za mapke wsadziłas do reflekction ? Ogólnie do reflection doberze włozyc mapke strukturalna np fallof mapy tego rypu pozwalaja ci na bardziej zaawansowana kontrole nad odbiciami np wyrazistościa zanikaniem itp. wkładanie w to miejsce bitmapy moze powodowac artefakty i dosyc dziwne efekty odbic szczególnie jesli mapka jest wielobarwa co innego jak zastosujesz czarno białe lub odcienie szarosci. Lepiej jesli chesz zobaczyc odbicia wykorzystac opcje vray environment w slocie drugim reflect/refract umieszczasz jako mape to co chaiłabys aby sie odbijało jako otoczenie. Ponizej masz przykłady jak sie zachowuje materiał szkła i odbic własnie z takimi usrtawieniami szkło całkowicie bez map kolor odbic 40 Szkło z mateiałem bitmapa w reflect w odbiciaj powstaj artefakty szkło z mapa fallof w reflect szkło z mapa fallof w reflect i z opcja vray environment całkiem przystepny tutorial na temat materiałów http://adrianbienias.pl/v-ray-material-tutorial-dla-poczatkujacych Edytowane 14 Kwiecień 2012 przez shadowsexpe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się