Aida Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Próbuję przypomnieć sobie klasyczny digital, i utknęłam w tym samym punkcie co zwykle utykam. Tzn. bryła i cienie nie stanowią problemu, ale kolor to już jest problem. Dziś w ramach odpoczynku bawiłam się w takiego utopca rzecznego, i mam go ładnie w grizaju, ale jeśli wiecie jak teraz z niego zrobić kolor, to jesteście lepsi ode mnie... Mam zaczynać od początku? Jeśli zacznę od kładzenia plam koloru na świeżo to kaplica, bo się zamotam. Może można jakoś pociągnąć ten kolor na bazie tego? Docelowa gama ma być taka szaro-zielono-mgłowa, czyli klasycznie... Próbowałam overlayem kłaść kolory a potem pracować na bazie tego, ale ciągle mnie pcha w szarości. Help? Poniżej proces pracki... A tak to wygląda teraz: Z góry dzięki!! :)
Aida Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 Dodanie tła pomogło, ale wciąż nie to o co chodzi. :/ W dodatku teraz jest za wyraźny u góry. Piszcie co myślicie. :)
Rotcore Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 ...Tzn. bryła i cienie nie stanowią problemu... Ekhm, pozwól, że się nie zgodzę z tym stwierdzeniem... całość jest pozbawiona solidnej krechy i plamy, która opisywałaby budowę stwora, głównie przez wszechobecną miękkość, wszystko jest rozmazane, brakuje ostrości i rozgraniczenia pewnych powierzchni i materiału, zauważ, że zbroja, metal nie ma tak miękkich krawędzi. Bryła jest zaburzona poprzez błędne oświetlenie, dla mnie np przyłbica czy jak to się zwie, ten hełm na glowie wygląda na wklęsły, niewiadomo za bardzo co się dzieje w miejscu spotkania ręki z mieczem, skrót nogi jest skopsany, słabo się czyta że jest/powinna być wysunięta do przodu lub że właśnie postawił krok do przodu ciągnąc za sobą miecz i drugą nogę... Trzeba było założyć WIP w momencie szkicu bo to właśnie on powinien być poprawnie wykonany najpierw... wtedy mógłbym podpowiedzieć co do pozy, wygięcia ciała... a teraz nie będzie Ci się chciało już poprawiać i przemalowywać, napiszesz że następnym razem się dostosujesz do rad a i tak zrobisz te same błędy itd, itd... Kolor spróbuj nakładać na warstwie "kolor", dla mnie ogólnie metoda kolorowania b&w jest męcząca, preferuję od razu jechać kolorem i na podglądzie sprawdzać jak wygląda w b&w żeby walor utrzymać itp, a tak to trzeba kombinować na warstwach typu nakładka, ostre światło, łagodne, kolor... potem jeszcze podmalowywać na zwykłej... i tak jakby wychodzi więcej roboty tylko bo się głowisz jak teraz kolor nałożyć i na jakiej warstwie żeby nie zaburzyć waloru w b&w. Pozdro i powodzenia ;)
Aida Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 No, wreszcie jakieś konkret! :) Wielkie dzięki! :) Całość jest rozmazana, bo cóż, jeszcze nie weszłam w szczegóły... Starałam się wpierw zarysować bryłę ogólnie, potem ewentualnie uszczegóławiając... Czy to błąd? Chyba nie... Co do hełmu, rzeczywiście góra jest wypukła, a dół jest niżej i głębiej. Błąd w tej części polega na tym, że nie widać tej głębi. Z nogą jest coś rzeczywiście nie tak, ale to moja wina bo nie robiłam z refki. :P Muszę zobaczyć jak to powinno wyglądać. Dzięki za uwagi. :) Jeśli coś jeszcze zgrzyta to piszcie, bo ja mogę nie wszystko widzieć. :)
Aida Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 Podobno jak człowiek pomyśli to wymyśli. :) Ale powinnam chyba raczej rysować węże bo te nogi nijak mi nie wychodzą. :P Piszcie czego nie zauważyłam... Ręka z mieczem mi zgrzyta o przedniej nodze nie wspomnę...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się