Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jako ze zdecydowałem sie na poznanie Zbrusha (wczesniej Sculptris) przejrzałem wiekszosc dostepnych pod ręką tutoriali i niby wszystko jest ok, cos tam udaje mi sie modelowac i nawet wychodzi. Dzis trenowalem zabawy z zspheres i zauwazylem pewna dziwna i niepokojaca mnie rzecz, mianowicie gdy przełącze widok na adaptive skin (literka A) by zrobic podglad wszystk onawet wyglada Ok jednak czase mw miejscach gdzie lącza sie dwie sfery robi sie taki mały smieć (tak jakby odwrocony kawałek kilku polygonow). Caly model daje sie pozniej edytowac i ładnie rzezbic jednak ten smiec wciaz pozostaje. Podejrzewam tez ze przez to iz nie moge go usunac, nie moge tez za pomoca funkcji GOZ wyexportowac obiektu do np. sculptrisa (sypie błedem).

jak pozbyc sie tego błędu w siatce lub co robic by uniknac takich problemow.

 

A ogolnie to fajny zbrush, po 2-3h da sie przywyknac do UI ;)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Żaden śmieć tylko ważny element, to przecież siusiak.

 

A tak serio to wygląda na to że zbrush nie potrafił znaleźć dobrego łączenia dla sferek bliskich sobie albo masz tam jakieś sfery odłączone od głównego łańcucha. Zsferki można łatwo popsuć jak zbyt blisko zbliżysz do siebie 2 symetryczne sfery, czasami zdarza się że wygląda to jakby w tym miejscu była jedna sferka ale są 2 które mogą zrobić takiego buga.

Problem z eksportem takiego modelu to chyba raczej nie wina sferek imho, powinien zapisać wszystko razem z tymi dziwnymi fejsami.

Jak skończysz zabawę sferami możesz za pomocą ukrywania siatki (ctrl+shift) ukrywać partiami wszystko to co chcesz zostawić aż będziesz widział tylko te popsute polygony. Potem odwróć selekcje (ctrl+shift i przeciągnięcie na pustym) żeby to one były ukryte i w subpalecie Geometry u dołu masz button DelHidden który wykastruje co trzeba.

No i jednak najbardziej polecam zaznajomić się z dynameshem, zsferki nadal będą się przydawać oczywiście ale teraz do takiego pieska jak dłubiesz idealny byłby dynamesh. :)

Napisano

No wlasnie wczoraj wieczorem zobaczylem tutorial opisujacy dynamesh, bo jest on chyba dostepny tylko w ZB 4 (w poprzednic chyba nie było). I po tym tutorialu jestem pod super wrazeniem, szczegolnie topologia pieknie sie zachowuje przy pracy z dynamesh. Dzis bede go sprawdzal w dzialaniu jak sie uda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności