Napisano 29 Kwiecień 201212 l Witam Mam pytanko,od dwoch godzin sie glowie,jak zrobic zeby oswietlenie bylo widoczne w przypadku matte object.Jesli matte object jest wylaczony,wowczas swiatlo pieknie jest widoczne,ale dopasowalem kamere,zeby swiatlo przy scenie nocnej padalo na tlo a nie na object plane,wiec przelaczam to na matte object no i cienie sa widoczne ale nie same oswietlenie nawierzchni ze swiatel ulicznych...ktos ma jakis pomysl?Jeszcze co zauwarzylem,jesli moc oswietlenia dam na 1000% wowczas jest widoczne ale same zrodlo oswietlenia jest przepalone:/ Dzieki Edytowane 29 Kwiecień 201212 l przez drobcio
Napisano 29 Kwiecień 201212 l wydaje mi się że chcesz zrobić z czymś coś, co zostało zrobione żeby tego nie robić
Napisano 29 Kwiecień 201212 l Autor Mam na mysli ze jest zdjecie tla,dopasowalem kamere do tla,pierwszy plan wymodelowalem czyli chodnik z murkami ktore sa mate object i w tych murkach zrobilem oswietlenie w 3d,wiec z tego oswietlenia w murkach powinno padac swiatlo na chodnik,ale go nie widac.Obeszlem to w ten sposob,ze chodnik sam wylaczylem jako matte object i zrobilem identyczna texture jaka jest na chodniku zeby swiatlo bylo widoczne,a jest mozliwosc zeby swiatlo bylo widoczne na matte object? Dodalem zalacznik,zeby swiatlo bylo widoczne podloze jest z textura,a jak podloze zmienie na matte object wowczas same swiatlo nie jest widoczne
Napisano 29 Kwiecień 201212 l oświetlenie na matte/shadow nie będzie widoczne i wcale nie ma być. Jak chcesz mieć oświetloną geometrię reprezentującą geometrie z backgroundu, to jak masz zrobiony taki obiekt to wtedy za pomocą modyfikatora Camera Map Modifier nakładasz na niego coś a'la View Dependant Texture, czyli teksture z backgroundu rozłożoną na obiekcie, który ma swóją wartość diffuse i wtedy go możesz oświetlić. Matte obiekt to z kolei tylko relacja Shadow i Alpha.
Napisano 30 Kwiecień 201212 l Autor Dzieki wielkie:-)Nie wiedzialem,ze jest taka opcja,fajnie juz obczajam:-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto