wertjacek Napisano 29 Kwiecień 2012 Napisano 29 Kwiecień 2012 Chcę w modelu ruszyc smiglem i nie wiem jak nadac mu okreslona predkosc obrotową,szukając w google natknałem sie na archiwalny temat gdzie gośc wspomina o ustawieniu rpm.Problem polega na tym ze to jedyne nakierowanie co do mojego problemu. Moz ktos z doświadczonych userów nakierować mnie blizej na zagadnienie rpm?
kotisded Napisano 29 Kwiecień 2012 Napisano 29 Kwiecień 2012 RPM - Revolutions per minute- Ilość obrotów na minutę. Zależy jak ustawisz animację. Załóżmy masz 24 klatki na sekundę * 60 sec = 1440. czyli jeśli ustawisz na 1 klatce klucz na śmigle i potem ustawisz na 1440`stej z wartością 360 na rotate x to znaczy, ze będzie ci się śmigło obracało 1 rpm. Załóżmy chcesz żeby ci się kręciło 1500 razy na sek. czyli na 1440 klatce dajesz wartość 1500x360=540000.
wertjacek Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Napisano 30 Kwiecień 2012 wszystko ładnie i dośc jasno opisaleś,tyle ze dalej nie rozumiem gdzie mam te wartości wklepać.Wogóle czy te rpm-y sie używa często w maxie?,bo google milczą jak zaklęte.
Miłosz3ds Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Użyj zwykłego "Rotate". Możesz to dowolnie animować, w zależności od tego w jakim że tak powiem formacie masz animację (tutaj - ile klatek na sekundę) ustal ile stopni musi się obrócić śmigło podczas jednej klatki. Tyle.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się