Napisano 29 Kwiecień 201212 l Chcę w modelu ruszyc smiglem i nie wiem jak nadac mu okreslona predkosc obrotową,szukając w google natknałem sie na archiwalny temat gdzie gośc wspomina o ustawieniu rpm.Problem polega na tym ze to jedyne nakierowanie co do mojego problemu. Moz ktos z doświadczonych userów nakierować mnie blizej na zagadnienie rpm?
Napisano 29 Kwiecień 201212 l RPM - Revolutions per minute- Ilość obrotów na minutę. Zależy jak ustawisz animację. Załóżmy masz 24 klatki na sekundę * 60 sec = 1440. czyli jeśli ustawisz na 1 klatce klucz na śmigle i potem ustawisz na 1440`stej z wartością 360 na rotate x to znaczy, ze będzie ci się śmigło obracało 1 rpm. Załóżmy chcesz żeby ci się kręciło 1500 razy na sek. czyli na 1440 klatce dajesz wartość 1500x360=540000.
Napisano 30 Kwiecień 201212 l Autor wszystko ładnie i dośc jasno opisaleś,tyle ze dalej nie rozumiem gdzie mam te wartości wklepać.Wogóle czy te rpm-y sie używa często w maxie?,bo google milczą jak zaklęte.
Napisano 30 Kwiecień 201212 l Użyj zwykłego "Rotate". Możesz to dowolnie animować, w zależności od tego w jakim że tak powiem formacie masz animację (tutaj - ile klatek na sekundę) ustal ile stopni musi się obrócić śmigło podczas jednej klatki. Tyle.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto