AlexB Napisano 24 Lipiec 2004 Share Napisano 24 Lipiec 2004 Witam. Jako wprawke w modelowaniu robie kibelek :) w poly. Zrobilem czesc B, pozniej mirrora i rozwinalem A. I w sume to mam dwa pytania. 1) Jak na stale polaczyc obie czesci? Zrobilem Element Attach, ale krawedzie poligonow nie sa spojne wzdloz lini mirrora. Co dalej za tym idze przed Mesh smooth musze dodawac Vertex Weld. 2) Jak widac na zalaczonym rysunku czesc B ma zalamania, a A nie. W jaki sposob pozbyc sie wygladzania, aby calosc wygladala jak B? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartonfink Napisano 24 Lipiec 2004 Share Napisano 24 Lipiec 2004 1->poczytaj o funkcji weld. 2->sprawdz czy na obiekcie A niemasz moze przypadkiem danego meshsmotha ustawionego na zero.(jesli nie to pokarz siatke) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 24 Lipiec 2004 Share Napisano 24 Lipiec 2004 Problem drugi to smothing groups. Każdemu polygonowi mozesz nadac numery SG, jeśli dwa sąsiednie polygony należą do tej samej grupy SG, przejście między nimi jest płynne. Możesz się w nadawanie numerów SG bawić ręcznie (selekcja polygonów, przewiń command panel dużo w dół, a znajdziesz to), lub nałożyć modyfikację 'smooth', która czasami ułatwia życie. Zakładam, że całość to jeden obiekt, jeśli nie, rozwiązanie podane powyżej może być właściwe. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlexB Napisano 24 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 24 Lipiec 2004 Siatka: Problem jest w tym, ze A i B to obecnie jeden obiekt, nie mozna podczas edycji poly->element tego zaznczyc i rozdzielic, ani nic innego. W miedzyczasie dodalem nowe poligony laczace wszysko w calosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlexB Napisano 24 Lipiec 2004 Autor Share Napisano 24 Lipiec 2004 Dzieki VGT smooth rozwiazalo probelm wygladzania. Zostala jeszcze kwestia polacznia krawedzi poligonow. sa dwe sytykajace sie krawedzie. [EDIT] Dobra dalelem sobie rade, Vertex Weld i convert to -> poly zalatwilo sprawe definitywnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ka21k Napisano 24 Lipiec 2004 Share Napisano 24 Lipiec 2004 Mogles chyba takze zastosowac Symmetry co rozwiazalo by twoj problem z laczeniem polowek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się