Gość Rantaurel Napisano 3 Maj 2012 Napisano 3 Maj 2012 Witam Jeżeli chodzi o modelowanie to jestem początkujący. Mam 3Ds Max 2011, modeluje z różnych brył edytowanych jako Poly. Mam jednak mały problem, który mnie trochę denerwuje. A mianowicie niektóre ściany moich bryłek wyglądają w ten sposób (są jakby wklęśnięte): To pewnie zależy od jakiejś opcji, pomożecie ?
deepyellow Napisano 17 Maj 2012 Napisano 17 Maj 2012 Tzn chcesz aby powierzchnia była wklęsła a nie jest? Problem jaki napotkałeś wynika z tego, że polygon na screenie składa się z conajmniej dwóch trójkątów i każdy z nich jest inną płaszczyzną. Możesz go podzielić na 2 poligony (cut albo create/edge) i problem zniknie. W edit poly masz jeszcze coś takiego jak "edit triangulation" za pomocą którego możesz zmienić układ trójkątów w polygonie bez cięcia go na dwa.
Dynamico Napisano 18 Maj 2012 Napisano 18 Maj 2012 sprawdź czy sąsiadujące ze sobą ścianki nie mają przypisanej tej samej 'smooth group" (prawdopodobnie tak). Max stara się wtedy wygładzić i zaokrąglić bryłę. Ewentualnie przesuwając wierzchołki zniekształciłeś płaszczyzny tworzące ścianki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się