Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Jeżeli chodzi o modelowanie to jestem początkujący. Mam 3Ds Max 2011, modeluje z różnych brył edytowanych jako Poly. Mam jednak mały problem, który mnie trochę denerwuje. A mianowicie niektóre ściany moich bryłek wyglądają w ten sposób (są jakby wklęśnięte):

chtf6j7dr.png

sdftghstrh.png

To pewnie zależy od jakiejś opcji, pomożecie ?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Proszę xd Nadal mam z tym problemy.

Napisano

Tzn chcesz aby powierzchnia była wklęsła a nie jest?

 

Problem jaki napotkałeś wynika z tego, że polygon na screenie składa się z conajmniej dwóch trójkątów i każdy z nich jest inną płaszczyzną. Możesz go podzielić na 2 poligony (cut albo create/edge) i problem zniknie.

 

W edit poly masz jeszcze coś takiego jak "edit triangulation" za pomocą którego możesz zmienić układ trójkątów w polygonie bez cięcia go na dwa.

Napisano

sprawdź czy sąsiadujące ze sobą ścianki nie mają przypisanej tej samej 'smooth group" (prawdopodobnie tak). Max stara się wtedy wygładzić i zaokrąglić bryłę. Ewentualnie przesuwając wierzchołki zniekształciłeś płaszczyzny tworzące ścianki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności