Domin568 Napisano 5 Maj 2012 Napisano 5 Maj 2012 Siemka . Mógł by mi ktoś rozjaśnić takie pojęcia jak : Specular Diffuse Normal (oraz jakie one mają znaczenie we Vrayu ) i innych map których może ja nie znam . Jest mi to bardzo potrzebne ponieważ teraz robie wizualizacje mojego pokoju i chciałbym aby wyglądało to realistycznie . Jak można dobrze zrobić teksture z własnego pokoju ? Zrobiłem z aparatu komórkowego ale jest troche zbyt mało nasycone , poprawiłem w PSie ale nadal to nie to . Jak zrobić dobrą teksture aparatem ? . Jak by ktoś mógł odpowiedzieć na te 2 pytania to bardzo prosze :) .
shadowsexpe Napisano 5 Maj 2012 Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) Hej Diffuse jest to podstawoawa mapa która widzisz na obiekcie czy tekstóra drewna, płytek wszytkiego co własciwwie ma jakas faktóre. Natomiast Specular map ma oddawac połyskliwość materiału czyli najprosciej i łopatologoicznie to co jasne na mapie to ma wiekszy połysk to ciemniejsze mniejszy taka mapke mozesz stworzyc np z mapy diffuse odpowiednio ja przerabiajac np do skali szarosci anastepnie rozjasniajac. Mapy normal sa to mapy które maj odwzorowywac nierównosci stosujesz je w opcji bump lub dispalcement w materiale, dzieki tym mapom mozesz nadac powierzchni iluzoryczny wyglad trójwymirowosci jesli je stosujesz w bump tu tez ma znaczenie kolor to co jest jasne białe to jest wyzej a to co jest ciemne czarne jest zawsze nizej mapy normal natomiast działaj na zasadzie negatywu przykładowo płytki ceramiczne jesli nie chesz robic jako model mozesz jezrobic własnie przy pomocy materiału własnie z uzyciem mapy normal lub innej mapy samemu zrobionej w opcji bump dzieki temu dostaniesz płytki jak i fuga pomiedzy nimi i tak mozesz tworzyc rózne powierzchnie zamiast modelowac je Co do zrobienia aparatem tekstury to chodzi ci o jakąś dokładnie rzecz np drewno jakie masz w pokoju czy moze ma to byc mapka otoczenia do odbic czy tez teksturka tego co za oknem ? Co do pierwszego to sie nagimanstykujesz szczrrze mówic niepotrzebnie bo naprawdew necie jest masa tekstur gotowych jesli robisz to aparatem to dobrze aby miał jednolite farunki naswietlenia żeby na powierzchni nie pojawiły sie rzadne refleksy dobrze jest miec takze stojak pod aparat nastepna sprawa jak juz zrobisz zdjecie i poddasz go obróbce pamietaj aby taka tekstura miał powtarzalnoaśc aby nie było w urzytku widac łaczęń Edytowane 5 Maj 2012 przez shadowsexpe
Domin568 Napisano 5 Maj 2012 Autor Napisano 5 Maj 2012 Dzięki wielkie :) . Tylko jest jescze jedna kwestia : Jak zrobić tą teksture z życia realnego . Trzeba mieć lustrzanke ?? Czy wystarczy zwykły komórkowy ??? . No i oczywiście jakieś podpowiedzi :D
shadowsexpe Napisano 5 Maj 2012 Napisano 5 Maj 2012 (edytowane) Co do zrobienia aparatem tekstury to chodzi ci o jakąś dokładnie rzecz np drewno jakie masz w pokoju czy moze ma to byc mapka otoczenia do odbic czy tez teksturka tego co za oknem ? Co do pierwszego to sie nagimstykujesz szczrze mówic niepotrzebnie bo naprawde w necie jest masa tekstur gotowych jesli robisz to aparatem to dobrze abyś miał jednolite warunki naswietlenia żeby na powierzchni nie pojawiły sie zadne refleksy dobrze jest miec takze stojak pod aparat nastepna sprawa jak juz zrobisz zdjecie i poddasz go obróbce pamietaj aby taka tekstura miał powtarzalnoaśc aby nie było w uzytku widac łaczęń Jak sie chesz pobawic to jednak bym polecał lustrzaka albo jaks cyfrówke ale nie komórke ;) Tu masz videtutka do specular map http://www.aleso3d.com/blog/?p=99 a tutaj do normal map która tworzysz w maxie http://www.game-artist.net/forums/sp...l-mapping.html Edytowane 5 Maj 2012 przez shadowsexpe
Domin568 Napisano 5 Maj 2012 Autor Napisano 5 Maj 2012 Wielkie dzięki :) Jak mogę Ci się odwdzięczyć ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się