Skocz do zawartości

Mem 0.3 Fatal 031008 ERROR - podczas redneringu - pilne!!


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od jakiegoś czasu podczas renderingu większych scen otrzymuje taki komunikat "Mem 0.3 Fatal 031008: Can’t Allocate (i tutaj wartość w bajtach). Co najdziwniejsze występuje on również na scenach które poprzednio renderowały się bez problemów. Reinstalacja softu jak i windowsa nie pomogła.

Używam maxa 2011. Mam 4BG RAM. Czy to wina za dużych map, czy raczej za mało RAM? Jak zaoszczędzić pamięci przy renderowaniu w mental rayu nie upraszczając sceny? Bardzo proszę o pomoc

 

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Duże mapy potrzebują dużo RAMu więc ich ilość i wielkość na pewno ma wpływ na zużycie pamięci. Dodatkowo RAM pożera geometria, oświetlenie (z doświadczenia wiem, że szczególnie Final Gather).

 

Może zainstalowałaś jakiś program który uruchamia się razem z Windowsem i zabiera pamięć potrzebną Maxowi (i to może być powód dlaczego coś się renderowało kiedyś a teraz nie). Ja bym pożyczył od kogoś kostkę 2GB, i zobaczył co się stanie. Pamięć w samym programie można zaoszczędzić zastępując mapy rastrowe, proceduralnymi gdzie się da.

Napisano

Miałem raz ten sam błąd i wystąpił podczas obliczania final gather. Ustawiłem to na very high, rozdzielczość też była spora i program po prostu nie był w stanie umieścić całej mapy fotonów w ramie (jest to konieczne do późniejszego przeliczenia). Jedyny sposób to pozamykać aplikacje (sprawdź w menedżerze zadań, co ci zżera ile ramu i pozamykaj co nie potrzebne). Ewentualnie spróbuj obniżyć ustawienia o ile da się to zrobić bez utraty jakości. W ostateczności pozostaje ci zakup większej ilości ramu. Dodam jeszcze że ja mam 6 GB i brakło :P

Napisano

Dla renderingu wykorzystującego Mental Ray:

 

Render Setup zakładka Procesing sekcja Memory Options:

Włącz - Use Placeholder Objects, Use mental ray Map Manager oraz Conserve Memory

 

W Render Setup zakładka Common Wyłącz Rendered Frame Window i renderuj (Render Output - Save File) do pliku bezpośrednio na dysku

 

Użyj renderingu sieciowego z włączoną opcją Split Scan Lines - dzięki niej obrazek dzielony jest automatycznie na mniejsze części i renderer nie wykorzystuje tylu zasobów.

 

Jeśli w scenie masz wiele takich samych obiektów , np. las drzew (albo krzyży... ;) to użyj mr Proxy Object

 

Na szybko tyle... jak nie pomoże, to dokładniej opisz scenę, jaki masz system, jakiej metody oświetenia używasz (FG, GI) i jakie masz parametry świateł i cieni, jakich używasz materiałów ?

Napisano

Dziękuję za rady, ale niestety nic nie pomaga za bardzo. Zmniejszyłam rozmiar map rastrowych i pomogło o tyle,że od czasu do czasu wyrenderuje się pierwsza klatka animacji, a przy drugiej już się pojawia błąd....Plik maxa jest ciężki- 102 mega. Może więc uprosić siatki jakoś? Jeśli chodzi o RAM to mam system 32-bit i dokupienie pamięci podobnież nic nie da, bo system i tak wykorzysta tylko 3 Giga. Myślicie, że może po prostu zmienieć system na 64?? Bo jestem w kropce...

Napisano

Zmiana systemu i oprogramowania na 64bit to najlepsze wyjście. Ja miałem podobny problem, jak próbowałem wyrenderować coś przy użyciu FG, Max się wywalał z komunikatem typu "dołóż RAMu to pogadamy", co po czterech godzinach oczekiwania na przeliczenie FG doprowadzało mnie do białej gorączki. Teraz 4GB mogą wystarczyć powiedzmy do obróbki zdjęć, edycji video, grania, ale do zabawy w 3d to jest poprostu mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności