Gość brenda21 Napisano 17 Maj 2012 Napisano 17 Maj 2012 Witam, mam pytanie czy do modo 501 można importować gotowe modele 3d -takie które importowane są do 3d maxa? Ja próbuję to zrobić, generalnie robię "import reference" i wstawia do modo, ale mam problem, ponieważ takie modele albo sie rozsypują albo są zrobione całe z "siatki" którą nie można już zmienić, modyfikować, nadawać jej materiału itp w modo..:( Wogóle jesli importuję je do modo to już nic więcej nie moge robić w obrębie modelu, dodawać innych rzeczy- to tak jakby został model zablokowany do tego wstawionego tylko modelu 3d.Na rysunku załączam jak wyglada [ATTACH=CONFIG]86156[/ATTACH] Jestem już tym przygnębiona- probowałam jakoś sama to obejść ale nic z tego.
mirach Napisano 17 Maj 2012 Napisano 17 Maj 2012 a czemu importujesz jako reference a nie poprostu "import" ?
Gość brenda21 Napisano 17 Maj 2012 Napisano 17 Maj 2012 a czemu importujesz jako reference a nie poprostu "import" ? Robiłam i tak i tak i taki sam jest problem. Czy ma to jakiś związek z tym,że do modo nie wstawia się gotowych modeli 3d? A może są inne? Albo robię coś żle? Będę wdzięczna za odpowiedź :)
Gość brenda21 Napisano 17 Maj 2012 Napisano 17 Maj 2012 Hmm zrobiłam sam "import" i mogłam wprowadzić zmiany w modelu :D Tyle że wstawiłam inny model 3d. Być może ten poprzedni nie chciał wspolpracować z modo? dziękuję " mirach" :) p.s. jejj , jakie fantastyczne wizualizacje robisz - normalnie szok ! No mi daleko - ja dopiero stawiam kroki niezgrabne w tym modo - ale ciągle staram się robić lepiej :) A czy wiesz czy jest jakas stronka specjalna dla "modo" która ma tam modele 3d, tutoriale, może jest jakiś podręcznik modo 501? itp ? Ja bazuję na Luxology, filimiki na yotuubue - stąd moja nauka w modo. Ale nie mam takiej konkretnej strony, która opcjonowałaby tylko na temat modo -czy jest taka? Pozdrawiam!
mirach Napisano 18 Maj 2012 Napisano 18 Maj 2012 Hej ciesze sie ze pomoglem i dzieki za mile slowa :) Co do Modo to sie go uczylem jak byla jeszcze wersja 201, sam teraz mysle o powrocie do niego. Swego czasu przerobilem kurs z tej strony http://www.3dgarage.com/collections/luxology (chyba jeszcze wtedy bylo do 201) i wiele rzeczy mi rozjasnil. Ostatnio sie zastnawialem nad zakupem najnowszej wersji tego kursu, ale trafilem na glosy ze nie jest najwyzszej jakosci - sam niestety nie mialem czasu sprawdzic wiec pozostaje ci samej pogrzebac w temacie. To co oferuje Luxology samo z siebie tez jest warte uwagi. pozdrawiam
Chasdiel Napisano 20 Maj 2012 Napisano 20 Maj 2012 Pewnie dlatego nie dało się nic zaznaczyć, bo zaimportowałaś wtedy model jako "static mesh" :) Jak w takich sytuacjach (importując np. *.obj) zaznaczysz coś w stylu "import as separated meshes to będziesz miała możliwośc robienia co chcesz. Tak mi się wydaje, chociaż co ja tam wiem. Co do tutoriali to sporo jest fajnych rzeczy. Te na stronie Luxology dają rade jak najbardziej. Częsć z nich nawet jest darmowa (jak Andy'ego Browna o robieniu modelu zdalnie sterowanego: http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=3344&page=4 ). Całkiem fajne (chociaż strasznie "za rączkę") tutoriale są na cgtuts+ http://cg.tutsplus.com/category/tutorials/luxology-modo/ . Z racji tego, ze pewnie wolisz darmowe tutoriale to jeszcze proszę: http://cg.tutsplus.com/articles/web-roundups/tutorial-roundup-45-magnificent-modo-tuts/ Ewentualnie jakbyś miała jakieś problemy to możesz pisać na gg czy PW. Co prawda jestem bliżej poczatku niz dalej, ale jednak coś tam pomóc mogę:) PS Tak jak mówił Mirach, Modo Courseware z 3D Garage to naprawdę fajna lektura. WIdziałem 501 i jak dla mnie bardzo dużo pomocnych wskazówek. Na początek jak znalazł.
Gość brenda21 Napisano 24 Maj 2012 Napisano 24 Maj 2012 Dziekuję Wam bardzo za chęci by odpowiedzieć na moje pytanie :) Walczę dalej a modo wciąga i coraz bardziej lubię w nim robić wizualizacje :) Chasdiel gg to nie mam, ale jakbyś mógł podać swój e-mail to może kiedyś mogłabym o coś się poradzić w sprawie modo :)) Pozdrawiam Was !
Gość brenda21 Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Mam mały problem. Nie wiem jak to się zrobiło ale w modo 501 zaczęło mi zaznaczać "select" wszystkie mesh które są nalożone na siebie lub za sobą. Chcę zaznaczyć jeden polygon a on zaznacza jeszcze te które są za nim lub w nim... W modo 401 tak nie było a tutaj mam z tym problem. Wiecie może gdzie to odhaczyć? Z gory dzięki!
uzumakishadow Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Moze jestes w trybie wireframe. - - - Updated - - - Jesli chcesz to zmienic zeby w tryie wireframe zaznaczoly tylko frontowe scianki to: settings>input>remapping>polygon selection>always raycast 1
Gość brenda21 Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Niestety nie jestem w trybie "wireframe" ale w "advanced openGl". Nie mogę znależć tego co mi opisałeś żeby zmienić.. Ale dzięki za pomoc :)
uzumakishadow Napisano 26 Maj 2012 Napisano 26 Maj 2012 Hmm no to moze masz odwrocone normalne. Moze wrzuc gdzies screena z problemem bo tak to mozna strzelac i strzelac i strzelac.;)
Chasdiel Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 uzumakishadow, a nie lepiej użyć prawego przycisku myszy, żeby Selection (lasso, rectangle czy jakikolwiek) zaznaczył tylko to, co widać bezpośrednio na screenie? W Modo środkowy przycisk myszy (dla trybu każdego prócz wireframe) zaznacza absolutnie wszystko, co znajduje się wewnątrz zaznaczenia. Prawy zaznacza tylko to, co bezpośrednio widać (frontowe ściany). W Wireframe jest...odwrotnie:) Wydaje mi się, że problem jednak leży w innej kwestii, bo też mi się z raz tak zdarzyło, że pojedyncze kliknięcie zaznaczało wszystko,co znalazło się na drodze kursora. Najczęściej w takich przypadkach dziwnych jest to oznaka, ze trzeba wyłączyć i włączyć modo z powrotem;p brenda21, co do tego maila i pytań to po prostu pisz z jakimiś problemami na PW. Zwykle zybciej wejdę na forum niż na skrzynkę;p
uzumakishadow Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 Tak ale przy always raycast masz niezaleznie od trybu wire czy shade: - lewy - paint sel tylko frontfacow, - srodkowy zamiennie. lasso, wire lasso(rect) sel, shaded lasso(rect) na przestrzal, - prawy - j.w. tylko odwrotnie. No ale jak komu wygodnie:) A co do problemu to ciekawe. Albo nie pamietam albo nie mialem takiego. Jedyne co pamietam to jeszcze za 301 - 501 jak sie skopalo dimension tool lub snapowanie to pomagal wlasnie tylko restart.
Chasdiel Napisano 29 Maj 2012 Napisano 29 Maj 2012 Jesli chcesz to zmienic zeby w tryie wireframe zaznaczoly tylko frontowe scianki to: settings>input>remapping>polygon selection>always raycast Brenda, to oczywiste, że nie możesz znaleźć tego, co napisał uzumakishadow, bo chodziło mu o System->preferences->input->remapping->polygon selection->always raycast Eh te skróty myślowe;) Swoją drogą to nie znałem tego sposobu, więc pójdzie rep:)
Gość brenda21 Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 Dziękuję Wam baaardzo za chęci i pomoc:) jest tak że raz mi zaznacza wszystko a raz nie. W 401 nie miałam tego problemu tylko w 501. I właśnie chyba tak jest jak mówisz Chasdiel - że jak tak mi się zaczyna zaznaczać to wyłączam modo i włączam spowrotem i przez jakiś czas nie ma problemu, więc narazie się nie stresuję nadto. Pozdrawiam !
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się