Napisano 23 Maj 201212 l Cześć, w ramach nauki Autodesk Maya API napisałem noise deformer realizujący zniekształcenie bryły za pomocą perlin noise. Film przedstawiający deformer dostępny tutaj: Skompilowany build w wersji linux 64bit dostępny pod adresem: http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip Źródła pluginu dostępne tutaj: http://www.michalgamrat.com/share/mgNoise_src.zip W projekcie wykorzystałem funkcję generującą perlin noise, znalezioną na stronie: http://www.flipcode.com/archives/Perlin_Noise_Class.shtml By uruchomić plugin należy skopiować plik MGNoise.so do katalogu z pluginami a następnie w Maya wybrać Windows->Settings/Preferences->Plug-in Manager i tam przy "MGNoise.so" zaznaczyć pole "Loaded". By zastosować deformer na obiekcie należy go zaznaczyć a następnie wykonać polecenie MEL: "deformer -type mgNoise" Mam nadzieję, że się komuś przyda :-) Pozdrawiam
Napisano 23 Maj 201212 l Łał, bardzo fajne, dzięki. Gdyby jeszcze docelowo generował z tego teksturę wysokości, było by wprost rewelacyjnie. ;)
Napisano 23 Maj 201212 l Autor Dzięki! :-) Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012. asblaze: Póki co nie mam skonfigurowanego środowiska pod Windowsa, kiedy tylko uda mi się stworzyć inne kompilacje dam tutaj znać. kotisded: co masz na myśli mówiąc "tekstura wysokości"?
Napisano 23 Maj 201212 l Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012. QQrde .... ale sprawdzę pod kochaną 2010 i znienawidzoną 2011 :)
Napisano 23 Maj 201212 l Może źle się wyraziłem. Daje to świetną kontrolę nad noisem. Teoretycznie można sobie go wybejkować na modelu później, a praktycznie gdyby liczył od razu czarno-białą mapkę noisa do tilowania usredniając wysokość tego spline`a, przestałbym już noisa używać majowego ;) Jeszcze raz bardzo przyjemny skrypcik. asblaze: Przeżuciłem się na 2012 z 2011 i nie rzucam mięsem już tak dużo przed klawiaturą, to chyba najbardizej wymierny test z mają ;)
Napisano 23 Maj 201212 l Autor Skompilowałem do Maya 2011. Kompilacja dostępna pod tym samym adresem, czyli http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip Widzę, że jest jeszcze Maya 2011.5, mam nadzieję, że nie trzeba robić osobnego builda. Właśnie się douczyłem, że tekstura wysokości to displacement map :-) Można w sumie tak przerobić Node, by pobierał wartości "noise" z wejścia do którego można by podpiąć Majowy noise. Jednak nie jestem przekonany czy da się uzyskać ten sam efekt co noise za pomocą samego displacement. Displacement zagęszcza siatkę i przesuwa wierzchołki wzdłuż normalnych (czyli przesuwa je wzdłuż jednej prostej), noise natomiast przesuwa kolejno w trzech osiach. danilo2: hehe w następnej wersji ;-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto