Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

w ramach nauki Autodesk Maya API napisałem noise deformer realizujący zniekształcenie bryły za pomocą perlin noise.

Film przedstawiający deformer dostępny tutaj:

Skompilowany build w wersji linux 64bit dostępny pod adresem: http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip

Źródła pluginu dostępne tutaj: http://www.michalgamrat.com/share/mgNoise_src.zip

W projekcie wykorzystałem funkcję generującą perlin noise, znalezioną na stronie: http://www.flipcode.com/archives/Perlin_Noise_Class.shtml

 

By uruchomić plugin należy skopiować plik MGNoise.so do katalogu z pluginami a następnie w Maya wybrać Windows->Settings/Preferences->Plug-in Manager i tam przy "MGNoise.so" zaznaczyć pole "Loaded".

By zastosować deformer na obiekcie należy go zaznaczyć a następnie wykonać polecenie MEL: "deformer -type mgNoise"

 

Mam nadzieję, że się komuś przyda :-)

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Łał, bardzo fajne, dzięki.

Gdyby jeszcze docelowo generował z tego teksturę wysokości, było by wprost rewelacyjnie. ;)

Napisano
  • Autor

Dzięki! :-)

 

Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012.

 

asblaze: Póki co nie mam skonfigurowanego środowiska pod Windowsa, kiedy tylko uda mi się stworzyć inne kompilacje dam tutaj znać.

 

kotisded: co masz na myśli mówiąc "tekstura wysokości"?

Napisano
Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012.

QQrde .... ale sprawdzę pod kochaną 2010 i znienawidzoną 2011 :)

Napisano

Może źle się wyraziłem.

Daje to świetną kontrolę nad noisem. Teoretycznie można sobie go wybejkować na modelu później, a praktycznie gdyby liczył od razu czarno-białą mapkę noisa do tilowania usredniając wysokość tego spline`a, przestałbym już noisa używać majowego ;)

Jeszcze raz bardzo przyjemny skrypcik.

 

asblaze: Przeżuciłem się na 2012 z 2011 i nie rzucam mięsem już tak dużo przed klawiaturą, to chyba najbardizej wymierny test z mają ;)

Napisano
  • Autor

Skompilowałem do Maya 2011. Kompilacja dostępna pod tym samym adresem, czyli http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip

Widzę, że jest jeszcze Maya 2011.5, mam nadzieję, że nie trzeba robić osobnego builda.

 

Właśnie się douczyłem, że tekstura wysokości to displacement map :-) Można w sumie tak przerobić Node, by pobierał wartości "noise" z wejścia do którego można by podpiąć Majowy noise. Jednak nie jestem przekonany czy da się uzyskać ten sam efekt co noise za pomocą samego displacement. Displacement zagęszcza siatkę i przesuwa wierzchołki wzdłuż normalnych (czyli przesuwa je wzdłuż jednej prostej), noise natomiast przesuwa kolejno w trzech osiach.

 

danilo2: hehe w następnej wersji ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności