Obywatel Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Cześć, w ramach nauki Autodesk Maya API napisałem noise deformer realizujący zniekształcenie bryły za pomocą perlin noise. Film przedstawiający deformer dostępny tutaj: Skompilowany build w wersji linux 64bit dostępny pod adresem: http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip Źródła pluginu dostępne tutaj: http://www.michalgamrat.com/share/mgNoise_src.zip W projekcie wykorzystałem funkcję generującą perlin noise, znalezioną na stronie: http://www.flipcode.com/archives/Perlin_Noise_Class.shtml By uruchomić plugin należy skopiować plik MGNoise.so do katalogu z pluginami a następnie w Maya wybrać Windows->Settings/Preferences->Plug-in Manager i tam przy "MGNoise.so" zaznaczyć pole "Loaded". By zastosować deformer na obiekcie należy go zaznaczyć a następnie wykonać polecenie MEL: "deformer -type mgNoise" Mam nadzieję, że się komuś przyda :-) Pozdrawiam
asblaze Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Jest pięknie :) zaraz sprawdzę na Linuchu - co z Winem?
kotisded Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Łał, bardzo fajne, dzięki. Gdyby jeszcze docelowo generował z tego teksturę wysokości, było by wprost rewelacyjnie. ;)
Obywatel Napisano 23 Maj 2012 Autor Napisano 23 Maj 2012 Dzięki! :-) Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012. asblaze: Póki co nie mam skonfigurowanego środowiska pod Windowsa, kiedy tylko uda mi się stworzyć inne kompilacje dam tutaj znać. kotisded: co masz na myśli mówiąc "tekstura wysokości"?
asblaze Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012. QQrde .... ale sprawdzę pod kochaną 2010 i znienawidzoną 2011 :)
danilo2 Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Gites Obywatelu :D Da się wrzucić detal do normalki? :>
kotisded Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Może źle się wyraziłem. Daje to świetną kontrolę nad noisem. Teoretycznie można sobie go wybejkować na modelu później, a praktycznie gdyby liczył od razu czarno-białą mapkę noisa do tilowania usredniając wysokość tego spline`a, przestałbym już noisa używać majowego ;) Jeszcze raz bardzo przyjemny skrypcik. asblaze: Przeżuciłem się na 2012 z 2011 i nie rzucam mięsem już tak dużo przed klawiaturą, to chyba najbardizej wymierny test z mają ;)
Obywatel Napisano 23 Maj 2012 Autor Napisano 23 Maj 2012 Skompilowałem do Maya 2011. Kompilacja dostępna pod tym samym adresem, czyli http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip Widzę, że jest jeszcze Maya 2011.5, mam nadzieję, że nie trzeba robić osobnego builda. Właśnie się douczyłem, że tekstura wysokości to displacement map :-) Można w sumie tak przerobić Node, by pobierał wartości "noise" z wejścia do którego można by podpiąć Majowy noise. Jednak nie jestem przekonany czy da się uzyskać ten sam efekt co noise za pomocą samego displacement. Displacement zagęszcza siatkę i przesuwa wierzchołki wzdłuż normalnych (czyli przesuwa je wzdłuż jednej prostej), noise natomiast przesuwa kolejno w trzech osiach. danilo2: hehe w następnej wersji ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się