Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

w ramach nauki Autodesk Maya API napisałem noise deformer realizujący zniekształcenie bryły za pomocą perlin noise.

Film przedstawiający deformer dostępny tutaj:

Skompilowany build w wersji linux 64bit dostępny pod adresem: http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip

Źródła pluginu dostępne tutaj: http://www.michalgamrat.com/share/mgNoise_src.zip

W projekcie wykorzystałem funkcję generującą perlin noise, znalezioną na stronie: http://www.flipcode.com/archives/Perlin_Noise_Class.shtml

 

By uruchomić plugin należy skopiować plik MGNoise.so do katalogu z pluginami a następnie w Maya wybrać Windows->Settings/Preferences->Plug-in Manager i tam przy "MGNoise.so" zaznaczyć pole "Loaded".

By zastosować deformer na obiekcie należy go zaznaczyć a następnie wykonać polecenie MEL: "deformer -type mgNoise"

 

Mam nadzieję, że się komuś przyda :-)

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Łał, bardzo fajne, dzięki.

Gdyby jeszcze docelowo generował z tego teksturę wysokości, było by wprost rewelacyjnie. ;)

Napisano
  • Autor

Dzięki! :-)

 

Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012.

 

asblaze: Póki co nie mam skonfigurowanego środowiska pod Windowsa, kiedy tylko uda mi się stworzyć inne kompilacje dam tutaj znać.

 

kotisded: co masz na myśli mówiąc "tekstura wysokości"?

Napisano
Zapomniałem dodać, że wersja skompilowana jest pod Autodesk Maya 2012.

QQrde .... ale sprawdzę pod kochaną 2010 i znienawidzoną 2011 :)

Napisano

Może źle się wyraziłem.

Daje to świetną kontrolę nad noisem. Teoretycznie można sobie go wybejkować na modelu później, a praktycznie gdyby liczył od razu czarno-białą mapkę noisa do tilowania usredniając wysokość tego spline`a, przestałbym już noisa używać majowego ;)

Jeszcze raz bardzo przyjemny skrypcik.

 

asblaze: Przeżuciłem się na 2012 z 2011 i nie rzucam mięsem już tak dużo przed klawiaturą, to chyba najbardizej wymierny test z mają ;)

Napisano
  • Autor

Skompilowałem do Maya 2011. Kompilacja dostępna pod tym samym adresem, czyli http://www.michalgamrat.com/share/MGNoise_linux64bit.zip

Widzę, że jest jeszcze Maya 2011.5, mam nadzieję, że nie trzeba robić osobnego builda.

 

Właśnie się douczyłem, że tekstura wysokości to displacement map :-) Można w sumie tak przerobić Node, by pobierał wartości "noise" z wejścia do którego można by podpiąć Majowy noise. Jednak nie jestem przekonany czy da się uzyskać ten sam efekt co noise za pomocą samego displacement. Displacement zagęszcza siatkę i przesuwa wierzchołki wzdłuż normalnych (czyli przesuwa je wzdłuż jednej prostej), noise natomiast przesuwa kolejno w trzech osiach.

 

danilo2: hehe w następnej wersji ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.