Skocz do zawartości

Modo -> CNC 5 axis frez/plot


Rekomendowane odpowiedzi

Gość ramires
Napisano

Witam

Jestem świeży na tym forum jak i w temacie modelowania.

Z racji tego, gdzie pracuję, mam dostęp do SolidWorks'a oraz Modo 501 (bardziej chcę poznać niż pracować na akord w tych programach). Bardziej do Modo, bo na tym kompie najczęściej jest "pusto" :)

 

Doświadczenie z grafiką mam dosyć spore (od blisko 8 lat aktywnie w 2D jako grafik/webmaster/php coder) ale przyszedł czas na rozwinięcie swoich możliwości właśnie poprzez grafikę 3D.

Jestem "adobiarzem" więc AI/PS są dosyć dobrze opanowane.

 

Bardziej mi leży Modo niż SW, jednakże tego drugiego nie skreślam i pójdzie na dalszy ogień.

 

Pytanie mam takie, czy używając Modo mogę szykować wymodelowane moje dziwadła pod obróbkę CNC (frezarka 3 lub 5 osiowa)?

 

Pasją są motocykle i czasami dorabiam różne rzeczy do nich projektując dwu wymiarowo w AI a potem do "kolegi, który mi to w 3D" zmienia... ale nie tędy droga.

Podstawy modelowania wchodzą mi nieco opornie, to zupełnie inny świat niż 2D ale chcę się tego nauczyć.

 

Rozpocząłem wstępne projektowanie na kartce papieru nowej owiewki i... chcę teraz sobie to wymodelować (widzałem na kilku darmowych tutorialach, że to potężne narzędzie) i dopasować do reszty.

Wiem, że długa droga zanim to wyjdzie na światło dzienne - projekt realny (a potem foremnik i egzemplarz np. z carbonu - tak, też laminuję).

 

Po tym przydługim nieco wstępie ponownię pytanie:

Czy Modo będzie odpowiednie do "wypuszczania" projektów, które potem mają trafić na obróbkę mechaniczną?

 

Pozdrawiam

Ramires

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Szczerze powiedziawszy to zupełnie nie znam się na takich rzeczach(i nie iwem czy ktoś na forum), ale jak powiesz czym ma się charakteryzować dobry program do obróbki to może ktoś Ci pomoże. Chodzi o jakieś specjalne formaty zapisu? Jeśli tak to w modo możesz zapisać plik jako:

Luxology scene LXO

LightWave Object LWO

Web3D X3D

Autodesk DXF

Autodesk FBX

Autodesk FBX 2006.11

HPGL Plotter file PLT

Layered PSD

Videoscape GEO

Wavefront OBJ

COLLADA .DAE

(zresztą wszystko masz tutaj http://www.luxology.com/modo_601_support_files/version_20120227/doc/modo_501_File_Formats.pdf )

Ogólnie myślę, że jeśli znasz się na rzeczy to łatwiej Ci będzie wyszperać informacje dla siebie w specyfikacji.

Gość ramires
Napisano (edytowane)

Specyfikację zapisu formatów już znam.

Muszę po prostu potrenować, bo wiele też z tego co wiem (ale to tylko przypuszczenie) zależy od operatora CNC, który przed wygenerowaniem GCODE ustawia wszelkie parametry jak i dokładność wierszowania (ilość przejść, aby powierzchnia była taka, jaką sobie życzy końcowy odbiorca).

 

Powalczę z formatami a tym czasem się douczam z modelowania.

 

@Chasdiel - dzięki za odpowiedź. Dam znać jak to wygląda w praktyce.

 

Znalazłem w sieci tutorial o modelowaniu okularów.

http://www.luxology.com/store/sunglasses/index.aspx

 

Dzisiaj chyba się szarpnę i kupię ten tutorial, bo wg opisu omawia on właśnie przygotowanie pod "drukowanie" prototypu a to może się okazać bardzo ważne z mojego punktu widzenia.

Edytowane przez ramires
Dodanie danych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności