Gość ramires Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 Witam Jestem świeży na tym forum jak i w temacie modelowania. Z racji tego, gdzie pracuję, mam dostęp do SolidWorks'a oraz Modo 501 (bardziej chcę poznać niż pracować na akord w tych programach). Bardziej do Modo, bo na tym kompie najczęściej jest "pusto" :) Doświadczenie z grafiką mam dosyć spore (od blisko 8 lat aktywnie w 2D jako grafik/webmaster/php coder) ale przyszedł czas na rozwinięcie swoich możliwości właśnie poprzez grafikę 3D. Jestem "adobiarzem" więc AI/PS są dosyć dobrze opanowane. Bardziej mi leży Modo niż SW, jednakże tego drugiego nie skreślam i pójdzie na dalszy ogień. Pytanie mam takie, czy używając Modo mogę szykować wymodelowane moje dziwadła pod obróbkę CNC (frezarka 3 lub 5 osiowa)? Pasją są motocykle i czasami dorabiam różne rzeczy do nich projektując dwu wymiarowo w AI a potem do "kolegi, który mi to w 3D" zmienia... ale nie tędy droga. Podstawy modelowania wchodzą mi nieco opornie, to zupełnie inny świat niż 2D ale chcę się tego nauczyć. Rozpocząłem wstępne projektowanie na kartce papieru nowej owiewki i... chcę teraz sobie to wymodelować (widzałem na kilku darmowych tutorialach, że to potężne narzędzie) i dopasować do reszty. Wiem, że długa droga zanim to wyjdzie na światło dzienne - projekt realny (a potem foremnik i egzemplarz np. z carbonu - tak, też laminuję). Po tym przydługim nieco wstępie ponownię pytanie: Czy Modo będzie odpowiednie do "wypuszczania" projektów, które potem mają trafić na obróbkę mechaniczną? Pozdrawiam Ramires
Chasdiel Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 Szczerze powiedziawszy to zupełnie nie znam się na takich rzeczach(i nie iwem czy ktoś na forum), ale jak powiesz czym ma się charakteryzować dobry program do obróbki to może ktoś Ci pomoże. Chodzi o jakieś specjalne formaty zapisu? Jeśli tak to w modo możesz zapisać plik jako: Luxology scene LXO LightWave Object LWO Web3D X3D Autodesk DXF Autodesk FBX Autodesk FBX 2006.11 HPGL Plotter file PLT Layered PSD Videoscape GEO Wavefront OBJ COLLADA .DAE (zresztą wszystko masz tutaj http://www.luxology.com/modo_601_support_files/version_20120227/doc/modo_501_File_Formats.pdf ) Ogólnie myślę, że jeśli znasz się na rzeczy to łatwiej Ci będzie wyszperać informacje dla siebie w specyfikacji.
Gość ramires Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 (edytowane) Specyfikację zapisu formatów już znam. Muszę po prostu potrenować, bo wiele też z tego co wiem (ale to tylko przypuszczenie) zależy od operatora CNC, który przed wygenerowaniem GCODE ustawia wszelkie parametry jak i dokładność wierszowania (ilość przejść, aby powierzchnia była taka, jaką sobie życzy końcowy odbiorca). Powalczę z formatami a tym czasem się douczam z modelowania. @Chasdiel - dzięki za odpowiedź. Dam znać jak to wygląda w praktyce. Znalazłem w sieci tutorial o modelowaniu okularów. http://www.luxology.com/store/sunglasses/index.aspx Dzisiaj chyba się szarpnę i kupię ten tutorial, bo wg opisu omawia on właśnie przygotowanie pod "drukowanie" prototypu a to może się okazać bardzo ważne z mojego punktu widzenia. Edytowane 27 Maj 2012 przez ramires Dodanie danych
Chasdiel Napisano 29 Maj 2012 Napisano 29 Maj 2012 Jak coś to Modo ma też plugin do współdziałania z CAD, ale koszt zabójczy. http://www.luxology.com/store/Power_SubD-NURBS/ (za jego jakość też nie odpowiadam, bo nie mam w sumie pojecia co to jest, lae może ta wiedza Ci się przyda) :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się