Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jak to zrobic? 10 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak to zrobic?

    • Nie da sie tego zrobic.
    • RTFM
    • W Mayi to nie problem.
    • Poszukaj skryptu.
    • Kiedys to robilem ale nie pamietam jak.

Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

 

Proste pytanie...

Mam partykle (shape instance) emitowane z powierzchni, nieruchome. Potrzebuje by wszystkie ustawialy sie wg osi Z "patrzac" w jeden punkt - nie w kamere - tak jak z zastosowaniem LookAt Constrain.

 

 

Przy okazji ankieta dla jaj :)

 

Z gory dzieki

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W PFSource opcja Shape facing. A jeśli particle w konkretnym kształcie, to dołóż Shape Instance. Wybierasz obiekt i w Shape facing masz look at, także można animować i się particle obracają :)

Napisano
  • Autor

Dzieki ale tam sie nie da zrobic LookAt tylko dla jednej osi. Przynajmniej ja nie widze takiej mozliwosci.

 

 

 

W PFSource opcja Shape facing. A jeśli particle w konkretnym kształcie, to dołóż Shape Instance. Wybierasz obiekt i w Shape facing masz look at, także można animować i się particle obracają :)
Napisano
  • Autor

Ale wtedy nie patrza w jednym kierunku...

 

 

W event operator"rotation" przestawiasz na World Space i ustawiasz sobie po osi Z
Napisano

Shape facing i odznacz use parralel direction. Pobaw się w pivotem. U mnie wygląda to tak.

[ATTACH=CONFIG]86360[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86361[/ATTACH]

.

Napisano
  • Autor

Dzieki. To oczywiscie dziala kiedy instancje sa rozmieszczone na plaskim obiekcie i "patrza" na obiekt na tej samej wysokosci.

Sprawa sie komplikuje kiedy mamy do czynienia np. ze zboczem gory. Obiekty stojace na nim dalej musza stac prosto (pionowo) ale zwracac sie wszystkie w jedna strone.

Napisano
Dzieki. To oczywiscie dziala kiedy instancje sa rozmieszczone na plaskim obiekcie i "patrza" na obiekt na tej samej wysokosci.

Sprawa sie komplikuje kiedy mamy do czynienia np. ze zboczem gory. Obiekty stojace na nim dalej musza stac prosto (pionowo) ale zwracac sie wszystkie w jedna strone.

 

No to zaznaczasz wtedy Use parralel direction i pivotem obiektu źródłowego ustawiasz, żeby particle były prosto. Potem o ile nie poruszasz celem look`a w osi Z, to się będzie wszystko obracało.

 

[ATTACH=CONFIG]86378[/ATTACH]

 

A jeśli chcesz poruszać obiektem również w osi Z, ale żeby particle nie reagowały na nią, to jedyne, co mi przychodzi do głowy, to dać 2 obiekty, jeden, który widzi kamera - porusza się jak chcesz, a drugi (dummy - nierenderowalny), na który patrzą cząsteczki porusza się tak samo, tylko w osiach X i Y, możesz mu zablokować ruch po Z. Ten drugi obiekt możesz zlinkować z pierwszym, ale po zablokowaniu mu możliwości ruchu (Hierarchy -> Link Info) będzie odczytywać tylko 2 osie. No musi zadziałać :) Powodzenia

Napisano

Teoretycznie script operator powinien Ci załatwić tę sprawę i coś takiego robiłoby to o co Ci chodzi:

 

on ChannelsUsed pCont do
(
    pCont.usePosition = true
    pCont.useTM = true
)

on Init pCont do 
(

)

on Proceed pCont do 
(
   count = pCont.NumParticles()

   for i in 1 to count do
   (
       pCont.particleIndex = i
       aimDir = $Dummy001.position - pCont.particlePosition
       aimDir = [aimDir.x, aimDir.y, 0]
       pCont.particleTM = translate (matrixFromNormal (normalize aimDir)) pCont.particlePosition
   )
)

on Release pCont do 
(

)

 

Gdzie Dummy001 to jest jakiś dummy obiekt na którego się gapią Twoje particle. Jest jakiś chyba glitch w metodzie matrixFromNormal bo nie mogę zdefiniować mu wektora do góry przez co powstają przeskoki - może ktoś ma pomysł jak to załatwić?

 

ps. PFlow należy omijać wielkim łukiem :)

ps2. To mój 666 satanistyczny post :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.