Patris Napisano 10 Czerwiec 2012 Napisano 10 Czerwiec 2012 Jak zrobić, aby .:np trawa uginała się pod ciężarem toczącej się po niej kuli?
jaras Napisano 10 Czerwiec 2012 Napisano 10 Czerwiec 2012 http://www.hair-farm.com/examples/?f=grass_sim
Patris Napisano 10 Czerwiec 2012 Autor Napisano 10 Czerwiec 2012 Chodziło mi raczej o użycie 3dmax'a. Czy w Hair and Fur 3dmax'a da się coś takiego uzyskać jak za pomocą Hair Farm? Czy byłaby możliwość pracy nie na splajnach a na EditPoly?
mirach Napisano 10 Czerwiec 2012 Napisano 10 Czerwiec 2012 na hair and fur mozesz tez probowac, ale czasem trzeba sie strasznie nameczyc zeby jakos rozsadnie to kontrolowac. Jak chcesz kontrolowac to za pomoca edit poly? moge sie mylic, bo dawno sie z hair and fur nie meczylem, ale to sie kontroluje tylko spline'ami.
Patris Napisano 10 Czerwiec 2012 Autor Napisano 10 Czerwiec 2012 na hair and fur mozesz tez probowac, ale czasem trzeba sie strasznie nameczyc zeby jakos rozsadnie to kontrolowac. Jak chcesz kontrolowac to za pomoca edit poly? moge sie mylic, bo dawno sie z hair and fur nie meczylem, ale to sie kontroluje tylko spline'ami. Tak, chciałabym pracować z Editably Poly, bo chodzi mi o ruch kulki na rzęskach, które chce zrobić z Editaby Poly aby nadać odpowiednią grubość i kształt. Napisałam o trawie bo miałam nadzieje, że sposób będzie podobny.
jaras Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 Tak, chciałabym pracować z Editably Poly, bo chodzi mi o ruch kulki na rzęskach, które chce zrobić z Editaby Poly aby nadać odpowiednią grubość i kształt nie wiem jak duzy zakres tego odkształcenia potrzebujesz ale może wystarczy zanimować modyfikator FFD na tej geometrii ?
Patris Napisano 11 Czerwiec 2012 Autor Napisano 11 Czerwiec 2012 nie wiem jak duzy zakres tego odkształcenia potrzebujesz ale może wystarczy zanimować modyfikator FFD na tej geometrii ? Tak tylko za pomocą FFD jak rozumiem musiałabym ustawiać wszystko ręcznie, a mi chodzi o to czy jeden obiekt mógłby wpływać na inne, czyli tocząca się kulka przygniatać leżące pod nią rzęski. Z tego co szukam coś podobnego oferuje Reactor- tzn. wpływanie jednego obiektu na inne, ale na razie temat jest za bardzo dla mnie rozbudowany i nie umiem jeszcze znaleźć, więc pytanie dla bardziej zaawansowanych- czy można by było za pomocą niego coś takiego zrobić? Drugie pytanie czy jest możliwe aby np.:space warps- np: wave powodował odginanie się, falowanie rzęsek zgodnie z jego ruchem? Tzn stworzyłam rzęski za pomocą editably poly i scatter, przypięłam go do wava no i scatter z rzęskami unosi się i opada, ale rzęski są jakby sztywne, czy można jakoś zrobić aby rzęski falowały, odginały się na boki zgodnie z ruchem wava? Mam nadzieję, ze zrozumiale napisałam, jeśli nie to sorki ale dopiero wchodzę w ten temat.
jaras Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 (edytowane) Ad 1 - hair farm ;) - da sie tez inaczej ale to dosyc zamotane i efekt nie bedzie tak fajny jak w HFarm w ktorym ustawienie tego to banał. ew. mozesz poszukac skryptów typu http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/bake-vertex-position-from-modifier-stack Ad 2 - jest to mozliwe dodaj rzęskom modyfikator flex i ustaw jego siłę - będą falowały (o ile mają wystarczającą ilość podziałów w swojej geometrii) Edytowane 14 Czerwiec 2012 przez jaras
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się