Napisano 16 Czerwiec 201212 l Witam, Poszukując w sieci kilku modeli 3d do zlecenia zauważyłem, że dostępne są na portalach rożnego rodzaju modele ale w formatach takich *.dwg, *.3ds, *.blend, *.max, *.obj lub *.skp , czy znacie jakieś strony które oferują modele wykonane dla Maya w formacie *.mb lub *.ma ???
Napisano 16 Czerwiec 201212 l na creative crashu masz, na turbosquecie można a co Ci przeszkadza .obj albo .fbx nawet 3ds da sie importować choc ma wiele bugów zwykle
Napisano 16 Czerwiec 201212 l Autor To też miałem na myśli, importowane modele zawsze mają coś, po za tym materiały, optymalizacja, nurbsy etc etc.. tego nie dadzą zaimportowane obiekty... Pracowałem sporo z fbx ami i obj ale nie jest to dobre rozwiązanie....i czasochłonne...
Napisano 16 Czerwiec 201212 l Skoro pracowałeś z FBXem to wiesz że jest on natywnym formatem Mayki. Turbosquid pisze że na 135898 modeli 3d zgodnych z Maya.
Napisano 16 Czerwiec 201212 l asblaze napisał: Skoro pracowałeś z FBXem to wiesz że jest on natywnym formatem Mayki. ke ? .......
Napisano 16 Czerwiec 201212 l no naciągnąłem trochę :) Jest rozwijany przez Autodesk jako system wymiany plików pomiędzy jego produktami, wiec to prawie jednoznaczne.
Napisano 17 Czerwiec 201212 l Autor asblaze: Prawie - robi wielką różnice ;) Wiesz, ok, w zasadzie każdy model można zaimportować, kwestia późniejszego podrasowania ( zmiany materiałów, czasem nałożenia wszystkich materiałów na nowo. zmiany topologii itp.. jeśli to konieczne ) ale mam na myśli to że w zasadzie - przynajmniej ja nie znalazłem modeli dla maya, które jak ściągniesz na dysk to są gotowe do renderu w formacie *.mb, *.ma - tak bez poprawek. Trochę ubolewam nad tym że dla Maxa jest pawie wszystko co tylko sobie człowiek nie wymyśli a pozostałe pakiety jakoś tak zostały opuszczone... Po za tym komercyjne modele typu np: ever czy turbosq. itp.. ( miałem kiedyś "przyjemność" konwertować z max do maya ) są ciężkie, quadów człowiek nie użyczy, materiały ustawione na ultra high.. czasem prościej zrobić wszystko od podstaw, tylko są chwile kiedy na to nie ma czasu... i wtedy trzeba ostro dziergać samemu... co nie jest przyjemne w przypadku Maya Edytowane 17 Czerwiec 201212 l przez BartoszPiasecki