Skocz do zawartości

Maya - strony z modelami free / paid dla maya *.mb ????

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Poszukując w sieci kilku modeli 3d do zlecenia zauważyłem, że dostępne są na portalach rożnego rodzaju modele ale w formatach takich *.dwg, *.3ds, *.blend, *.max, *.obj lub *.skp , czy znacie jakieś strony które oferują modele wykonane dla Maya w formacie *.mb lub *.ma ???

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

na creative crashu masz, na turbosquecie można a co Ci przeszkadza .obj albo .fbx nawet 3ds da sie importować choc ma wiele bugów zwykle

Napisano
  • Autor

To też miałem na myśli, importowane modele zawsze mają coś, po za tym materiały, optymalizacja, nurbsy etc etc.. tego nie dadzą zaimportowane obiekty... Pracowałem sporo z fbx ami i obj ale nie jest to dobre rozwiązanie....i czasochłonne...

Napisano

Skoro pracowałeś z FBXem to wiesz że jest on natywnym formatem Mayki.

Turbosquid pisze że na 135898 modeli 3d zgodnych z Maya.

Napisano
  asblaze napisał:
Skoro pracowałeś z FBXem to wiesz że jest on natywnym formatem Mayki.

 

ke ?

 

.......

Napisano

no naciągnąłem trochę :)

Jest rozwijany przez Autodesk jako system wymiany plików pomiędzy jego produktami, wiec to prawie jednoznaczne.

Napisano
  • Autor

asblaze: Prawie - robi wielką różnice ;) Wiesz, ok, w zasadzie każdy model można zaimportować, kwestia późniejszego podrasowania ( zmiany materiałów, czasem nałożenia wszystkich materiałów na nowo. zmiany topologii itp.. jeśli to konieczne ) ale mam na myśli to że w zasadzie - przynajmniej ja nie znalazłem modeli dla maya, które jak ściągniesz na dysk to są gotowe do renderu w formacie *.mb, *.ma - tak bez poprawek. Trochę ubolewam nad tym że dla Maxa jest pawie wszystko co tylko sobie człowiek nie wymyśli a pozostałe pakiety jakoś tak zostały opuszczone...

 

Po za tym komercyjne modele typu np: ever czy turbosq. itp.. ( miałem kiedyś "przyjemność" konwertować z max do maya ) są ciężkie, quadów człowiek nie użyczy, materiały ustawione na ultra high.. czasem prościej zrobić wszystko od podstaw, tylko są chwile kiedy na to nie ma czasu... i wtedy trzeba ostro dziergać samemu... co nie jest przyjemne w przypadku Maya

Edytowane przez BartoszPiasecki

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności