Piotr Dobosz Napisano 29 Lipiec 2004 Napisano 29 Lipiec 2004 witam was wszystkich mam torszke problem z kluczowaniem w character studio mam taki napis ,, klucz nie moze byc postawiony za ostatnim krokiem(foot steps):( jak to obejsc zrpobilem idace bipedy ale one maja sie spotkac i sobie podac dlonie :) a jak sobie podadza dlonie skoro nie moge ustawic klucza:) ludzie prosze skoro nie mi to pomozcie tym biedym Bipedom :) nie widzieli sie od lat:) Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dobosz Napisano 30 Lipiec 2004 Autor Napisano 30 Lipiec 2004 a jeszcze jedno krotki pytanko ciezko jest nalozyc na bipeda skore jakas? nawet jedna z tych przykladowych z maxa? z gory dzikeuje za odpowiedz:)
Piotr Dobosz Napisano 30 Lipiec 2004 Autor Napisano 30 Lipiec 2004 kurcze sprobuje wytlumaczyc to bardziej dokladnie wlaczylem tryb chodzenia i zastosawalem automatyczne chodzenie na 14 krokow gdy biped dochodzi do ostataniej klatki staje ja chcialbym by po zatrzymaniu biped mogl wykonywac inne funkcje takie jak ruch reaka czy cos w tym stylu ale wyskakuje mi napis ze nie mozna stawiac innych kluczy za ostatnim kluczem bipeda:( ,,keys may not be set after the last footsteps'' co z tym robic? prosze pomozcie
Piotr Dobosz Napisano 30 Lipiec 2004 Autor Napisano 30 Lipiec 2004 kurcze:( wiem ze to troche banalne pytanie ale jak to sie mniej wiecej robi:( zaznaczylem wszystkie klucze i szulkalem odpowiedniej opcji ale niestetsy nic nie zminilo tych kluczy:( a w helpie mam opisane wszystko o klucach tylko nie to:( albo poprostu nie potarfie szukac:( dzieki Dr Ug
Piotr Dobosz Napisano 30 Lipiec 2004 Autor Napisano 30 Lipiec 2004 a tak na przyszlosc:) jak sie konwertuje te klucze?:) dzireki bardzo za tego tutka bardzo sie przydal naparwde jestem wdzieczny dziekuje bardzo
Piotr Dobosz Napisano 30 Lipiec 2004 Autor Napisano 30 Lipiec 2004 :( kurcze szkoda a wiecie moze gdzie mozna o tym cos poczytac? bardzo bylbym wdzieczny za jakie kolwiek informacje z gory bardzo dziekuje
Ka21k Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Dunde: jaki programik zgrywa to co sie dzieje na ekranie do avi,gif ?????
dr Ug Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 W helpie do CS znajdz "Converting Between Footstep and Freeform Animations" To taki przycisk podobny do recyclingu, ino czarny ;P
Piotr Dobosz Napisano 31 Lipiec 2004 Autor Napisano 31 Lipiec 2004 Dr Ug wpisalem ,,Converting Between Footstep and Freeform Animations" i probowalem wiele innych mozliwosci jak samo converting itd i nie moge nic znalec o tym:( jedyne co mi sie udalo tam znalezc to converting to spline:( a to raczej to nie to:( no nic i tak bardzo dziekuje za pomoc musze gdzies tego poszukac:( bardzo dzikeuje i pozdrawiam
kx Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 chcialem pomoc i wkleic ale u mnie tez nic takiego nie ma...
Piotr Dobosz Napisano 31 Lipiec 2004 Autor Napisano 31 Lipiec 2004 kucze jest z tym problem:( bardzo chcialbym to zrobic bo robie fajan, smieszna animacje ale jak narazie moj biped nauczyl sie tylko chodzic:) Kx narazie zrobilem nowa warstwe w character studio i jakos dziala ale to chyba nie to:( pozdrawiam:)
dr Ug Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Odpal helpa CSowego, nie Maxowego! Jak nie masz to sciagnij ze strony Discreeta. Converting Between Footstep and Freeform Animations There might be times when you want to convert a footstep animation to a freeform animation, or vice versa. This can occur when someone gives you an animation file that's animated in one mode, while you prefer to work in the other. Animators tend to develop a preference for either freeform or footstep animation. The ability to convert between the two means you can work in either format without concern for compatibility with other artists. Using the Convert tool on the Motion panel > Biped rollout, you can convert between footstep and freeform animation. There are no special considerations when converting from footsteps to freeform; this procedure works for all footstep sequences. However, to convert successfully from freeform to footstep animation, you must observe certain rules in order for footsteps to be generated. Converting from Freeform to Footsteps When converting from freeform to footsteps, footsteps are generated for a foot only during periods between two planted keys. In other words, the conversion process looks for times when a foot has two consecutive, identical keys with an IK Blend setting of 1 and Object space selected. In this case, a footstep icon is placed at the foot's location, with the duration of the footstep set by the time between the two identical keys. This is the only condition under which foosteps are generated. If converting freeform animation to footsteps does not create the expected result, your freeform animation might need adjustment prior to conversion. See Using IK Keyframe Parameters for information on setting freeform planted keys. If your freeform motion hasn't been prepared with planted keys for converting to footsteps, you can convert it to footsteps by loading it as a motion capture file and specifying footsteps as the extraction method. This technique uses a different method to determine footstep location and duration, and so can sometimes successfully convert to footsteps where the Convert command cannot. See Importing Motion-Capture Data. Procedure To convert between footsteps and freeform animation: On the Motion panel > Biped rollout, click Convert. Depending on which is the current animation method, either the Convert to Freeform dialog or the Convert to Footsteps dialog appears. Change settings in the dialog as necessary, and click OK. If you're converting to freeform animation, the footstep patterns are removed from the viewport, gravity and dynamics are removed, and footstep mode is disabled. You are now working with a purely freeform animation. If you're converting to footsteps, and the operation is successful, footsteps appear in the viewport, biped dynamics is turned on, and Footstep mode is enabled.
Piotr Dobosz Napisano 31 Lipiec 2004 Autor Napisano 31 Lipiec 2004 Dzieki Dr Ug:) naprawde jestem wdzieczny
Piotr Dobosz Napisano 31 Lipiec 2004 Autor Napisano 31 Lipiec 2004 a wiecie moze jak obrucic bipeda? zeby sie krecil bo gdy biore rotate to on sie zgina jak by cwiczyl joge:) sory za tyle pytan:( i bardzo dzikeuje za odpowiedzi jesli ktos ma czas i checi to bardzo bylbym wdzieczny jesli ktos nie chce to absolutnie nie zmuszam:)
dr Ug Napisano 31 Lipiec 2004 Napisano 31 Lipiec 2004 Wybierz wlasciwa os;) Jezeli obraca sie zle, mimo dobrej osi, to najpewniej przelaczylo Ci sie z Local na View. edit: hmm, byc moze chodzilo Ci o obrot calego bipeda. Musisz obrocic Center of Mass (COM), czyli ten diamencik w biodrach.
Piotr Dobosz Napisano 31 Lipiec 2004 Autor Napisano 31 Lipiec 2004 oo:) wlasnie o to mi chodzilo bo robie animacje tanca Michaela Jacksona i on tam sie obraca jakies 20 razy w mijscu (kreci) reszte ruchow juz jakos zrobilem bo stwierdzilem ze to dobry poczatek zaczac od jego ruchow. z tym diamencikiem to wlasnie to czego potrzebowalem tylko ze jego w animacji mozna obrucic tylko o 360 stopni a puzniej wraca jak od 1 stopnia np gdy jest 380 stopni to on to czyta jako 20 ale troszke prob i napewno sie uda:) dziekuje za wszsytko:)
Piotr Dobosz Napisano 1 Sierpień 2004 Autor Napisano 1 Sierpień 2004 dzieki wlasnie o to mi chodzilo:) Oj z tymi Bipedami:) a moj dotego musi tanczyc jak Michael JAckson dziekuje bardzo:)
dr Ug Napisano 1 Sierpień 2004 Napisano 1 Sierpień 2004 Mozesz kliknac 'bioderka', a pozniej PageUp. Zamiast wybierac z menu "type-in", mozna kliknac prawym klawiszem na ikonce transformacji :)
Ebor Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Nie chce tworzyc nowego posta bo problem tez dotyczy bipeda. Mam model składający sie z kilku osobnych obiektow zgrupowalem to wszystko razem w jedną calosc - nie moge przez to przypożadkowac physique :/ dlaczego ??
big_white_ninja Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Musisz chyba zrobić atach aby to była jedna figura a nie grupa choć nie jestem pewien. Przekonwertuj wszystko do editable poly i uzyj attach(chyba że tak nie chcesz).
Ebor Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 juz chyba do tego doszedlem chyba ze znowu po drodze okaze sie ze jest jakis problem. A problem tutaj polegal na tym, ze chcialem zeby swiatlo (omni) tez nalezalo do obiektu ktoremu przypisalem Bipeda :)
Piotr Dobosz Napisano 12 Wrzesień 2004 Autor Napisano 12 Wrzesień 2004 ka21k ,,Dunde: jaki programik zgrywa to co sie dzieje na ekranie do avi,gif ?????'' jak chcesz znam skrypt do maxskryptu do przechwytywania wszystkiego z monitora! napisac?:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się