Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dobry :-)

 

Widziałem już gdzieś podobny problem na forum, ale po godzinie szukania poddałem się. Bardzo Was proszę o pomoc. Skąd się biorą te plamy w narożnikach ściany? podrzucam też ustawienia renderu. W irradiance map jest HIGH. z góry dzięki.

[ATTACH=CONFIG]86718[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86719[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Właśnie w tej zakładce, której nie pokazałeś;) IM a konkretnie HSph. Sub i Interp.samples.

 

"Hemispheric subdivs (HSph. subdivs) - this controls the quality of individual GI samples. Smaller values make things faster, but may produce blotchy result."

Edytowane przez lukasjogabonito

Napisano
  • Autor

cholera :) już wrzucam!

 

"Hemispheric subdivs (HSph. subdivs) - this controls the quality of individual GI samples. Smaller values make things faster, but may produce blotchy result."

 

mówi samo za siebie. jak wrócę z pracy to podejrzę temat. dzięki!

 

dodam może jeszcze, że te plamy są tylko w tamtym miejscu. na całej reszcie pomieszczenia jest w miarę ok, a na pewno nie ma takich plam. pojawiają się tylko w miejscach łączenia ścian/sufitu o tym samym kolorze.

Edytowane przez marcinW

Napisano

hej,

mi czasami pomaga w takich przypadkach zaznaczenie opcji 'check sample visibility'

Napisano
  • Autor

dzięki za podpowiedź. niestety ani jedna opcja, ani druga nie pomaga. po całej reszcie widać, że jest bardziej nice & smooth :-), jednak plamy w narożniku, jak wyżej, nadal są.

Napisano

IMO to lightcache robi plamy, a nie IRRmap. Podbij ustawienia, włącz re-trace i możliwe że zmiana filtrowania na fixed pomoże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności