Napisano 3 Lipiec 201212 l Dobry :-) Widziałem już gdzieś podobny problem na forum, ale po godzinie szukania poddałem się. Bardzo Was proszę o pomoc. Skąd się biorą te plamy w narożnikach ściany? podrzucam też ustawienia renderu. W irradiance map jest HIGH. z góry dzięki. [ATTACH=CONFIG]86718[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86719[/ATTACH]
Napisano 3 Lipiec 201212 l Właśnie w tej zakładce, której nie pokazałeś;) IM a konkretnie HSph. Sub i Interp.samples. "Hemispheric subdivs (HSph. subdivs) - this controls the quality of individual GI samples. Smaller values make things faster, but may produce blotchy result." Edytowane 3 Lipiec 201212 l przez lukasjogabonito
Napisano 3 Lipiec 201212 l Autor cholera :) już wrzucam! "Hemispheric subdivs (HSph. subdivs) - this controls the quality of individual GI samples. Smaller values make things faster, but may produce blotchy result." mówi samo za siebie. jak wrócę z pracy to podejrzę temat. dzięki! dodam może jeszcze, że te plamy są tylko w tamtym miejscu. na całej reszcie pomieszczenia jest w miarę ok, a na pewno nie ma takich plam. pojawiają się tylko w miejscach łączenia ścian/sufitu o tym samym kolorze. Edytowane 3 Lipiec 201212 l przez marcinW
Napisano 3 Lipiec 201212 l hej, mi czasami pomaga w takich przypadkach zaznaczenie opcji 'check sample visibility'
Napisano 3 Lipiec 201212 l Autor dzięki za podpowiedź. niestety ani jedna opcja, ani druga nie pomaga. po całej reszcie widać, że jest bardziej nice & smooth :-), jednak plamy w narożniku, jak wyżej, nadal są.
Napisano 3 Lipiec 201212 l a weź to policz brute forcem, po co się męczyć, poczekasz godzinę dłużej i tyle
Napisano 3 Lipiec 201212 l IMO to lightcache robi plamy, a nie IRRmap. Podbij ustawienia, włącz re-trace i możliwe że zmiana filtrowania na fixed pomoże.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto