Aethersis Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Witam, Ostatnio Blender zaczął mnie zachwycać swoimi możliwościami i postanowiłem się przesiąść z 3ds max na Blendera, albo przynajmniej opanować go w zadowalającym stopniu. Ponieważ jestem samoukiem i wolę przeczytać dokumentację niż podręcznik, to czasem natykam się na dziwne problemy. Oto jeden z nich: [ATTACH=CONFIG]86857[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]86858[/ATTACH] W miejscach, które zaznaczyłem strzałkami cieniowanie wygląda dość dziwnie. Na niemal każdy element tego obiektu został nałożony modyfikator Multires i zagęszczenie siatki zostało wykonane metodą Catmull-Clark. Wykombinowałem już jak zrobić żeby odpowiednie krawędzie po wygładzeniu były nadal ostre, ale nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawić, żeby zmienić ustawienia cieniowania i żeby te cienie nie były jakoś dziwnie zakrzywione. W 3ds max była po prostu opcja smooth w której dało się ręcznie wybrać smoothing groups albo kąt, a tutaj niczego takiego nie widzę. Bardzo bym prosił o pomoc.
mookie Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 Użyj modyfikatora EdgeSplit. Zamiast Multires używaj Subsurf, Multires przydaje się bardziej w rzeźbieniu. 1
Aethersis Napisano 16 Lipiec 2012 Autor Napisano 16 Lipiec 2012 Wielkie dzięki! Pomogło i teraz wygląda niemal jak prawdziwy! :3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się