Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Ostatnio Blender zaczął mnie zachwycać swoimi możliwościami i postanowiłem się przesiąść z 3ds max na Blendera, albo przynajmniej opanować go w zadowalającym stopniu. Ponieważ jestem samoukiem i wolę przeczytać dokumentację niż podręcznik, to czasem natykam się na dziwne problemy. Oto jeden z nich:

[ATTACH=CONFIG]86857[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]86858[/ATTACH]

 

W miejscach, które zaznaczyłem strzałkami cieniowanie wygląda dość dziwnie. Na niemal każdy element tego obiektu został nałożony modyfikator Multires i zagęszczenie siatki zostało wykonane metodą Catmull-Clark. Wykombinowałem już jak zrobić żeby odpowiednie krawędzie po wygładzeniu były nadal ostre, ale nigdzie nie mogę znaleźć jak sprawić, żeby zmienić ustawienia cieniowania i żeby te cienie nie były jakoś dziwnie zakrzywione. W 3ds max była po prostu opcja smooth w której dało się ręcznie wybrać smoothing groups albo kąt, a tutaj niczego takiego nie widzę.

Bardzo bym prosił o pomoc.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Użyj modyfikatora EdgeSplit. Zamiast Multires używaj Subsurf, Multires przydaje się bardziej w rzeźbieniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności