Skocz do zawartości

Sposoby identyfikowania elementów w złożonych modelach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Wątek wrzuciłem tutaj, ponieważ nie nadaje się on za bardzo (wg mnie) do działu o modelowaniu.

Swoją przygodę z Max'em rozpocząłem jakiś czas temu. Na początku były to mało skomplikowane przedmioty/modele. Jednak z biegiem czasu, pojawiało się w scenie coraz więcej elementów. Na początku w nieskompliowanych scenach, radziłem sobie z identyfikacją konkretnych elementów, nadając im unikalne nazwy. Czyli np: zmieniałem nazwę z Box01 na jakąś konkretną.

Później, przy scenach z większą ilością elementów, zacząłem modelować w trybie isolation mode, tworzyłem konkretne modele/detale składające się z poszczególnych brył, grupowałem je, nadając grupie odpowiednią nazwę, jednak było to trochę dla mnie uciążliwe, bo musiałem otwierać/zamykać grupę w celu jej edycji.

Ostatnio zacząłem używać warstw, co jest obecnie dla mnie wygodne, bo szybko mogę włączyć/wyłączyć widoczność/zamrozić detal, i rysując np: dwusetną nakrętkę, nie muszę jej nadawać unikalnej nazwy typu: nakrętka włazu pokrywy nr 124. Zastanawiam się, jakie są Wasze sposoby identyfikacji poszczególnych elementów, w przypadku złożonego modelu (czołgi, pojazdy, okręty).

 

Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki, odpowiedzi...

Edytowane przez Mihboss
  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności