Skocz do zawartości

Material problem


Gość FreshDesign

Rekomendowane odpowiedzi

Gość FreshDesign
Napisano

Witam. Jestem totalnie początkujący jeśli chodzi o grafike 3d i o interfejs cinemy

 

Tutaj mój model jest to kubek w kolorze czerwonym.

922989a8.jpg

 

Mam problem z umieszczeniem na nim logo które wcześniej sobie stworzyłem. Domyślam się że trzeba stworzyć nowy materiał z odpowiednimi ustawieniami plik który nakładam musi mieć odpowiednią wielkość ? Rozszerzenie ?

Proszę o pomoc może jest jakiś ciekawy tutorial na ten temat, lub jakaś ogarnięta osoba która pomoże mi to zrobić, wytłumaczyć ?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Użyj Photoshopa :)

Oczywiście żartowałem :)

Najprościej zrobić kolejny materiał - logo z włączonym alfa, właśnie odkopałem jeden z moich przykładów żeby ci pokazać o co chodzi ale się niemiłosiernie długo renderuje. Jeśli chcesz aby na powierzchni kubeczka było jedynie logo bez żadnego dodatkowego tła. I nakładasz w wybranym miejscu. W trybie edycji "faceów" na wybraną grupę nakładasz materiał i po robocie. Albo ...

[ATTACH=CONFIG]86939[/ATTACH]

tak jak na tym obrazku, na szkło nałożona jest dodatkowa mapka "odcisk ust" i taki właśnie efekt chcesz uzyskać ;)

Nakładasz kolejny materiał na obiekt, powinna ci sie pojawic automatycznie ikonka UVW Tag przy obiekcie i jak nalozysz material obok ikona materialu.klikasz wiec na UVW Tag i jak sie pojawia attributes klikasz na material, pojawią sie trzy zakladki w okienku Attributes w ustawieniach Tag masz ustawienia mapowania itd. Tu mozesz ustawiac wysokosc szerokosc, powielenie i rodzaj mapowania.

Napisano (edytowane)

Tu masz kubełek z nałożoną teksturą w/g pierwszej wersji (ten szary prostokąt) i jako druga mapa na powierzchni (usta).

[ATTACH=CONFIG]86941[/ATTACH]

W pierwszym przypadku jeśli np na powierzchni ma być wypełnione pole z jakimś obrazkiem albo treścią i nie zależy ci na przezroczystym tle, możesz nałożyć mapę na wybrane "face'y", w drugim przypadku nakładasz mapę w trybie "normalnym" obiektu i ustawiasz parametry mapowania.

Wielkość obrazka który chcesz zmapować na kubek powiedzmy ma znaczenie, zbyt mała rozdzielczość spowoduje że będzie marnie wyglądał. Jak wpakujesz większy, możesz go zeskalować do wymaganej wielkości. Czy ma to jakiś znaczący wpływ na obciążenie maszyny ... w dzisiejszych czasach ... ?

No chyba, że pracujesz na x386 :)

Edytowane przez RobUk
Gość FreshDesign
Napisano

wszystko fajnie, a mógłbyś pokazać mi użycie tych opcji w formie screena z programy ?

Napisano

Prościej byłoby jak bym ci pokazał przez TeamViewer bezpośrednio na twoim kompie ;)

Bo moja klawiatura nie zaposiada PrintScreen'a ;)

(Chyba że MAC Keyboard ma to gdzieś schowane) :)

A nie mam zainstalowanego żadnego screen grabbera.

Gość FreshDesign
Napisano

w sumie też tak można zrobić tylko musiałbym mieć chwile wolnego czasu i jakiś bezpośredni kontakt do Ciebie ..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności