Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
FreshDesign

Material problem

Question

Witam. Jestem totalnie początkujący jeśli chodzi o grafike 3d i o interfejs cinemy

 

Tutaj mój model jest to kubek w kolorze czerwonym.

922989a8.jpg

 

Mam problem z umieszczeniem na nim logo które wcześniej sobie stworzyłem. Domyślam się że trzeba stworzyć nowy materiał z odpowiednimi ustawieniami plik który nakładam musi mieć odpowiednią wielkość ? Rozszerzenie ?

Proszę o pomoc może jest jakiś ciekawy tutorial na ten temat, lub jakaś ogarnięta osoba która pomoże mi to zrobić, wytłumaczyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Użyj Photoshopa :)

Oczywiście żartowałem :)

Najprościej zrobić kolejny materiał - logo z włączonym alfa, właśnie odkopałem jeden z moich przykładów żeby ci pokazać o co chodzi ale się niemiłosiernie długo renderuje. Jeśli chcesz aby na powierzchni kubeczka było jedynie logo bez żadnego dodatkowego tła. I nakładasz w wybranym miejscu. W trybie edycji "faceów" na wybraną grupę nakładasz materiał i po robocie. Albo ...

[ATTACH=CONFIG]86939[/ATTACH]

tak jak na tym obrazku, na szkło nałożona jest dodatkowa mapka "odcisk ust" i taki właśnie efekt chcesz uzyskać ;)

Nakładasz kolejny materiał na obiekt, powinna ci sie pojawic automatycznie ikonka UVW Tag przy obiekcie i jak nalozysz material obok ikona materialu.klikasz wiec na UVW Tag i jak sie pojawia attributes klikasz na material, pojawią sie trzy zakladki w okienku Attributes w ustawieniach Tag masz ustawienia mapowania itd. Tu mozesz ustawiac wysokosc szerokosc, powielenie i rodzaj mapowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tu masz kubełek z nałożoną teksturą w/g pierwszej wersji (ten szary prostokąt) i jako druga mapa na powierzchni (usta).

[ATTACH=CONFIG]86941[/ATTACH]

W pierwszym przypadku jeśli np na powierzchni ma być wypełnione pole z jakimś obrazkiem albo treścią i nie zależy ci na przezroczystym tle, możesz nałożyć mapę na wybrane "face'y", w drugim przypadku nakładasz mapę w trybie "normalnym" obiektu i ustawiasz parametry mapowania.

Wielkość obrazka który chcesz zmapować na kubek powiedzmy ma znaczenie, zbyt mała rozdzielczość spowoduje że będzie marnie wyglądał. Jak wpakujesz większy, możesz go zeskalować do wymaganej wielkości. Czy ma to jakiś znaczący wpływ na obciążenie maszyny ... w dzisiejszych czasach ... ?

No chyba, że pracujesz na x386 :)

Edited by RobUk

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Prościej byłoby jak bym ci pokazał przez TeamViewer bezpośrednio na twoim kompie ;)

Bo moja klawiatura nie zaposiada PrintScreen'a ;)

(Chyba że MAC Keyboard ma to gdzieś schowane) :)

A nie mam zainstalowanego żadnego screen grabbera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

w sumie też tak można zrobić tylko musiałbym mieć chwile wolnego czasu i jakiś bezpośredni kontakt do Ciebie ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy