Murshtin Napisano 25 Lipiec 2012 Napisano 25 Lipiec 2012 Witam. Piszę do Was z problemem. Otóż w C4D R13 Studio mam wykonaną linę w ten oto sposób: Moje pytanie brzmi: Jak zrobić tak, aby po odtworzeniu animacji obiekt (dokładniej tekst) spadał w dół, były do niego przyczepione luźno dwie liny, a kiedy one staną się naprężona obiekt zatrzyma się razem z linami? Taki jakby skok na bungiee na całkowicie nierozciągliwej linie. :) Proszę o pomoc Pozdrawiam
RobUk Napisano 25 Lipiec 2012 Napisano 25 Lipiec 2012 Sądzę, że powinieneś użyć hinge'a do zamocowania na końcu linki tego napisu. Zaraz to przetestuje :)
Murshtin Napisano 25 Lipiec 2012 Autor Napisano 25 Lipiec 2012 Nie mogę sobie poradzić z użyciem hinge'a w tej sytuacji - nie wiem dokładnie do jakiego elementu, prócz napisu przyłączyć hinge'a w jego ustawieniach. Jako obiekt A ustawiłem null przyłączony do tekstu. Co ma być obiektem B w tym przypadku? :P Czy mógłbyś wyjaśnić mi mniej więcej jak to wykonać?
RobUk Napisano 26 Lipiec 2012 Napisano 26 Lipiec 2012 Testowałem różne warianty, próbowałem na kilka sposobów ale efekt nie był najlepszy. Spróbuj może użyć szkieletu IK, powinno być dobrze w tym wypadku. Przy większej ilości bones'ów powinno się łądnie ruszać a i napisu nie będzie problemem przymocować
RobUk Napisano 27 Lipiec 2012 Napisano 27 Lipiec 2012 No i mam dla ciebie rozwiązanie, najlepszym będzie użycie funkcji EXpresso. Używając tej funkcji możesz przyczepić punkt na splajnie do dowolnego punktu na obiekcie, plus Spline Dynamics oczywiście, bez niej spline bedzie nieruchomy jak stary korzeń :) Postaram się wieczorkiem zrobić kilka screenów z objaśnieniem co i jak, jeśli oczywiście jeszcze potrzebujesz.
Murshtin Napisano 27 Lipiec 2012 Autor Napisano 27 Lipiec 2012 Wielkie dzięki za pomoc. Czekam na screen'y. :)
RobUk Napisano 28 Lipiec 2012 Napisano 28 Lipiec 2012 Hej, Ponieważ jakoś nie mogę się pozbierać z tymi obrazkami, postaram się opisać w punktach co i jak plus załącznik. 1. wybierz obiekt [ATTACH=CONFIG]87004[/ATTACH] - np pyramid odwrócony o 180 stopni w pionie czyli wierzchołkiem w dół [ATTACH=CONFIG]87005[/ATTACH] i odrobine zmniejsz. 2. narysuj splajn - zaczynający się na wierzchołku stożka oczywiście niezbyt prosty :) [ATTACH=CONFIG]87006[/ATTACH] 3. dodaj do splajna Constrain expression - zaznacz punkt na splajnie najbliższy stożkowi [ATTACH=CONFIG]87007[/ATTACH] 4. kliknij na Constrain expression przy splajnie i przeciągnij do pola "Obiekt" twoj stożek i kliknij "SET" od tego momentu twój splajn powinien być przyczepiony do wierzchołka stożka. 5. dodaj do splajna - Spline dynamic expression coby chciał się ruszać :) [ATTACH=CONFIG]87008[/ATTACH]
RobUk Napisano 28 Lipiec 2012 Napisano 28 Lipiec 2012 6. dodaj do sceny obiekt który ma wisieć na sznurku [ATTACH=CONFIG]87009[/ATTACH] 7. dodaj do splajna EXpresso i w okienku które pojawi się po kliknięciu musisz wprowadzić (przeciągnąć): a. twoj obiekt ktory ma wisiec na lince (Cube) b. punkt przyczepienia (Point) c. obiekt do ktorego ma byc przyczepiony twoj dyndający element (Spline.1) jak widac w okienku sa trzy elementy. Obiekt Spline.1, Point, Cube. Początkowo będą one wyglądały nieco inaczej ale: klikasz na niebieskim prostokącie przy "Cube" i z menu wybierasz "Global Position", aby utworzyć okienko środkowe "Point" musisz kliknąć prawym gdzieś na środku pola i wybrać "New node - XPresso - General - Point" w tym momencie pojawi się okienko "Point". Następnym krokiem będzie klik lewym na różowym prostokącie przy "Spline.1"i wybanie "Object". Teraz tylko klikasz i przeciągasz jak na załączonym obrazku i masz przyczepiony "Cube" do "Spline.1" [ATTACH=CONFIG]87010[/ATTACH] 8. Obiekt powinien znajdować się przy pierwszym punkcie splajmu wieć musisz go przesunąć. Aby to zrobić musisz wprowadzić numer kolejny wierzchołka który jest ostatnim na splajnie. [ATTACH=CONFIG]87011[/ATTACH] W XPresso editorze klikasz x2 na "Point" i w okienku Attributes zmieniasz wartość Point index klikając na strzałki lub wpisując numer punktu. w załączonym przykładzie masz wszystko co trzeba.
Murshtin Napisano 29 Lipiec 2012 Autor Napisano 29 Lipiec 2012 Bardzo wiele mi pomogłeś, ale muszę Cię poprosić ponownie o pomoc. Mam pewien problem. Wszystko jest w porządku, aż do ostatniego zdania w punkcie nr 7. Otóż nie da się przyłączyć/przeciągnąć (Mam polską wersję Cinema 4D :/) "Globalna matryca" na obiekcie, który wisi do "Pozycja punktu" na dodanym na środku punkcie w XPresso. Myślę, że zrozumiale w miarę wytłumaczyłem, ale jeśli nie to jeszcze inaczej to ujmę: Nie mogę utworzyć połączenia między Point i Cube. Po prostu przeciągam, a to nie łączy się.
RobUk Napisano 29 Lipiec 2012 Napisano 29 Lipiec 2012 Zmieniłbym na twoim miejscu na angielski - język interfejsu bo z tym polskim to można się załamać. Mimo, że angielski nie jest mi "obcy" to wolę jednak kiedy programy nie pracują po polsku. Jakoś łatwiej mi się poruszać w środowisku anglo. A i kiedy oglądasz jakiś tutorial (zwykle nie po polsku) to łatwiej odnaleźć odpowiednie polecenie czy funkcje. Tak czy owak, w punkcie 7, powinieneś ustawić w/g opisu w XPresso editorze trzy elementy które zasadniczo warunkują czy obiekt będzie czy nie "bujał się na lince". Więc jeśli do punktu 7 wszystko jest OK to znaczy że tylko tutaj coś przeoczyłeś. Sprawdź: Okienko "Spline" - klikasz na czerwony prostokąt i wybierz z menu "Objekt" - jeśli cokolwiek już masz tam ustawione to klikasz 2x zeby to usunąć i ponownie ustawiasz. - jak na obrazku nr 7 - NIE Global Matrix Okienko "Point" - łączysz "Objekt" z okienka "Spline" do niebieskiej kropki "Objekt" Okienko "Cube" klikasz na niebieskim i wybierasz Coordynates - Global position - Global position - NIE Global Matrix Pozostanie ci tylko przesunąć objekt na splajnie do ostatniego punktu splajnu. To musi działać. Jeśli nie, podeślij mi plik to ci poprawie albo pokaże co z tym dalej zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się