LxOxRxD Napisano 1 Sierpień 2012 Napisano 1 Sierpień 2012 Siemano wszystkim! Wrzucam pierwsze rendery mojej (pierwszej poważnej ;]) pracy. Jest to gitarka Cort x6 z moim updatem - inny przetwornik pod mostem. Praca robiona dla siebie, taki tribute dla mojego instrumentu i po prostu chciałem poćwiczyć modelowanie ;]. Korzystałem z losowego zdjęcia z neta żeby wszystko było w odpowiednim miejscu i oczywiście referencji na żywo. Chciałem zobaczyć czy podołam bo duże przerwy robiłem w nauce maxa i nie jestem zaawansowanym użytkownikiem ;]. Myślę że dosyć fajnie wyszło, jednak na pewno jest wiele kwestii które powinienem poprawić i tu liczę na pomoc forumowiczów. Miałby ktoś może pomysł jak poustawiać światła/poprawić materiały, czy jakieś studio zrobić? Jak zrobić fakturę struny i śrubki (gwint)? Wiem że bumpem ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jak umieścić napisy (logo firmy na główce, loga na przetwornikach, markery itp. ogólnie obrazki) na poszczególnych elementach? Liczę na Wasze rady, krytykę, w sumie za każdą formę pomocy ;] Z góry dzięki i pozdrawiam!
Lucek Napisano 1 Sierpień 2012 Napisano 1 Sierpień 2012 Bardzo fajny model. Powiem ci tak: Zrób jakieś ciekawsze studio. W takich modelach ważne jest żeby dobrze grały odbicia. tym bardziej że kolory jednolite. Wyjdzie wtedy kształt floyda i faktura drewna. Widzę że podstrunnica z palisandru więc powinieneś dodać tam bump i mapkę dla reflecta. Looknij na stronę np. Mayonesa, tam są bardzo ładnie oświetlone wiosła.
LxOxRxD Napisano 1 Sierpień 2012 Autor Napisano 1 Sierpień 2012 Dzięki za pomoc :). Bump zrobiony, szybkie pytanie: w reflecta wrzuca się mapę specular? Zrobiłem 2 wersje sceny i wyszło tak: (trochę struny się skrzaczyły, pewnie tekstura mi gdzieś uciekła) oraz tak Myślę że może być jeszcze lepiej. Znacie może jakieś fajne tutoriale do tworzenia scen? albo jakiekolwiek które pomogły by jeszcze ulepszyć efekt końcowy? :D
Lucek Napisano 2 Sierpień 2012 Napisano 2 Sierpień 2012 W reflecta wrzuca się reflect. Daj takie ujęcia jak poprzednio i większą rozdziałkę bo nic nie widać. 1.Jak chodzi o palisander to na pewno jaśniejszy reflect i bardzo niski gloss. Koniecznie bump z tyli charakterystycznymi ryskami pionowymi. 2. Metal i lakier powinny mieć różne kolory reflecta. Dodatkowo na metal pewnie anizotropia i jakiś bump. Na lakier lekki glos i jakiś minimalny noise w bumpie i jeszcze więcej sampli na glossie bo będzie szumieć. 3. Napisz jakie materiały i jaki renderer będziemy wiedzieć o czym gadać;)
LxOxRxD Napisano 3 Sierpień 2012 Autor Napisano 3 Sierpień 2012 Poprawiłem trochę model (załamania na korpusie koło gryfu, zapomniałem o nich :P). Poprawiłem trochę reflecta na lakierze i metalowych/plastikowych elementach. Jeszcze ustawie anizotropie na metalu i dorzuce bump jak piszesz:). Wszystko na v-rayu jest robione. Nie wiem dlaczego antyaliasing tak rwie, za ostre światło?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się