Jaro110 Napisano 1 Sierpień 2012 Napisano 1 Sierpień 2012 Witam, mam taki problem, jestem początkującym w renderowaniu i modelowaniu w C4D, ale można powiedzieć, że sam sobie w miarę radzę, metoda prób i błędów. Mam problem, korzystam z C4D R13 64 bit i chce wyrenderować widok zewnętrzny, mam zrobiony model, ustawiłem sobie między innymi w ustawieniach renderingu belkę efekty fizyczne i teraz chciałem wyrenderować sobie trawę, ustawiam sobie na sześcianie futro i automatycznie pojawia mi się belka rendering włosów, niby wszystko ok, ale render nie widzi trawy, z tego co zauważyłem trawa renderuje się wtedy gdy mam efekty fizyczne wyłączone i włączony antialiasing, czy jest możliwość wyrenderowania trawy(opcja futro) z włączonymi efektami fizycznymi??? Pozdrawiam Jaro110
RobUk Napisano 1 Sierpień 2012 Napisano 1 Sierpień 2012 Nie sądzę aby ktoś ci odpowiedział w najbliższej dekadzie. Są wakacje ;) A tak serio, looknij na YT, są tutki w twoim temacie. P.S. Ja też jestem początkującym C4D'owiczem ;)
RobUk Napisano 1 Sierpień 2012 Napisano 1 Sierpień 2012 (edytowane) Tu masz jeden: Tu masz drugi: Znajdziesz znacznie więcej ciekawych przykładów. Mam nadzieję, że pomogą ;) A tu masz filmik poglądowy: http://youtu.be/u6hMO26BwxQ Edytowane 1 Sierpień 2012 przez RobUk
Jaro110 Napisano 2 Sierpień 2012 Autor Napisano 2 Sierpień 2012 no właśnie z hair umiem robić, działa to także z efektami fizycznymi, ale jest bardziej czasochłonne niż opcja "futro", ale dzięki, poradziłem sobie w inny sposób, zacząłem używać vray'a :) ale mam teraz inne pytania, ale do vray'a i do modelowania (wiem, że wakacje, no ale to jedyna szansa żeby się czegoś nauczyć w tym programie, może ktoś z nudów zajrzy :)) 1. Vray - używam światła, jako dome light i w light dome ustawiam sobie światło HDRI i do tego jeszcze infinitie light kierunkowe jako słońce i odznaczam sobie aby nie było widać tego hdri jako background i teraz mam pytanie, jakie są sposoby ustawienia swojego background(tzn. np. jakieś niebo) próbowałem przez ustawienia renderingu w environment, zwiększyłem multiplor, ale i tak nie działa. Jest jakieś inny sposób? albo może ja coś źle robię? 2. modelowanie - czy jest jakiś sposób żeby noża użyć do wycięcia łuku, albo jakoś spline połączyć z obiektem, żeby łuk uzyskać? Np. robię ulicę i chcę zrobić zakręt?
RobUk Napisano 3 Sierpień 2012 Napisano 3 Sierpień 2012 Co do V-ray'a ... nie odpowiem ci wprost, musiałbym mieć twoją scenkę i ustawienia bo według tego co napisałeś to niebardzo można coś wydumać. Natomiast w kwestii 2. można ten problem rozwiązać na wiele sposobów, np obiekt - obiekt, obiekt + obiekt masz narzędzia które pozwalają na różne drogi modelowania. Jeśli mi8ałbym robić drogę ... oczywiście zalezy jak miała by ona wyglądać to zrobił bym to z poligonów i naciągając (Extrude) krawędzie alabo punky uzyskał taką formę jaka mi odpowiada. Np rysujesz splajny (prawa i lewa krawędź drogi) ustalasz ilośc punktów na każdej z nich i bridge'ujesz sobie obie.
jaceks Napisano 3 Sierpień 2012 Napisano 3 Sierpień 2012 A nie lepiej zrobić splajna na długości drogi i pociągnąć nim kształt/przekrój drogi (Sweep NURBS)? Wszystko w pełni non stop edytowalne, można powiedzieć nawet proceduralne prawie. Zrobisz wzniesienie, zakręt, pochył. Wykrawanie/boolean to najgorszy sposób przy tak prostym modelu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się