Napisano 1 Sierpień 201212 l Witam, mam taki problem, jestem początkującym w renderowaniu i modelowaniu w C4D, ale można powiedzieć, że sam sobie w miarę radzę, metoda prób i błędów. Mam problem, korzystam z C4D R13 64 bit i chce wyrenderować widok zewnętrzny, mam zrobiony model, ustawiłem sobie między innymi w ustawieniach renderingu belkę efekty fizyczne i teraz chciałem wyrenderować sobie trawę, ustawiam sobie na sześcianie futro i automatycznie pojawia mi się belka rendering włosów, niby wszystko ok, ale render nie widzi trawy, z tego co zauważyłem trawa renderuje się wtedy gdy mam efekty fizyczne wyłączone i włączony antialiasing, czy jest możliwość wyrenderowania trawy(opcja futro) z włączonymi efektami fizycznymi??? Pozdrawiam Jaro110
Napisano 1 Sierpień 201212 l Nie sądzę aby ktoś ci odpowiedział w najbliższej dekadzie. Są wakacje ;) A tak serio, looknij na YT, są tutki w twoim temacie. P.S. Ja też jestem początkującym C4D'owiczem ;)
Napisano 1 Sierpień 201212 l Tu masz jeden: Tu masz drugi: Znajdziesz znacznie więcej ciekawych przykładów. Mam nadzieję, że pomogą ;) A tu masz filmik poglądowy: http://youtu.be/u6hMO26BwxQ Edytowane 1 Sierpień 201212 l przez RobUk
Napisano 2 Sierpień 201212 l Autor no właśnie z hair umiem robić, działa to także z efektami fizycznymi, ale jest bardziej czasochłonne niż opcja "futro", ale dzięki, poradziłem sobie w inny sposób, zacząłem używać vray'a :) ale mam teraz inne pytania, ale do vray'a i do modelowania (wiem, że wakacje, no ale to jedyna szansa żeby się czegoś nauczyć w tym programie, może ktoś z nudów zajrzy :)) 1. Vray - używam światła, jako dome light i w light dome ustawiam sobie światło HDRI i do tego jeszcze infinitie light kierunkowe jako słońce i odznaczam sobie aby nie było widać tego hdri jako background i teraz mam pytanie, jakie są sposoby ustawienia swojego background(tzn. np. jakieś niebo) próbowałem przez ustawienia renderingu w environment, zwiększyłem multiplor, ale i tak nie działa. Jest jakieś inny sposób? albo może ja coś źle robię? 2. modelowanie - czy jest jakiś sposób żeby noża użyć do wycięcia łuku, albo jakoś spline połączyć z obiektem, żeby łuk uzyskać? Np. robię ulicę i chcę zrobić zakręt?
Napisano 3 Sierpień 201212 l Co do V-ray'a ... nie odpowiem ci wprost, musiałbym mieć twoją scenkę i ustawienia bo według tego co napisałeś to niebardzo można coś wydumać. Natomiast w kwestii 2. można ten problem rozwiązać na wiele sposobów, np obiekt - obiekt, obiekt + obiekt masz narzędzia które pozwalają na różne drogi modelowania. Jeśli mi8ałbym robić drogę ... oczywiście zalezy jak miała by ona wyglądać to zrobił bym to z poligonów i naciągając (Extrude) krawędzie alabo punky uzyskał taką formę jaka mi odpowiada. Np rysujesz splajny (prawa i lewa krawędź drogi) ustalasz ilośc punktów na każdej z nich i bridge'ujesz sobie obie.
Napisano 3 Sierpień 201212 l A nie lepiej zrobić splajna na długości drogi i pociągnąć nim kształt/przekrój drogi (Sweep NURBS)? Wszystko w pełni non stop edytowalne, można powiedzieć nawet proceduralne prawie. Zrobisz wzniesienie, zakręt, pochył. Wykrawanie/boolean to najgorszy sposób przy tak prostym modelu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto