nargal Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 (edytowane) Witam, Po bardzo długiej przerwie wróciłem do maxa i oto pierwszy twór. Silnik renderujący to Vray Czekam na porady co poprawić aby efekty był bardziej fotorealistyczny. Edytowane 4 Sierpień 2012 przez nargal
Pikard Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 Światło, światło i jeszcze raz światło a potem tekstury. Ja zawsze robię taki test. Czy ja chciałbym w tym mieszkać?
shadowsexpe Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 1 obrazek za oknem spal mocniej 2 albo oswietlenie sceny popraw albo zminfilt aa bo ci zabkuja krawedzie w miejscach gdzie pada ostre swiatło, pewnie stosujesz catmula lepiej go zmien na filtr nad którym mozesz panowac 3 Jesli to nie jest projekt tylko twój włsny wymysł to zmień kolorystyke mebli w tym wnetrzu, bo one je przytłaczają kichowate pomieszczenie i ciemne meble nie jest to naleprze połaczenie 4 materiał podłogi zrób jako everridemtl przestanie ci rzutowąc jej kolorem na sufit i sciany :) 5 Dywan jest koszmarny kolorystycznie i lekko steropianowaty Jak poprawisz ustaeinia swiatła i materiały bedzie mozna cos poradzic jeśli chodzi o parametry ale ogólnie podałbys nastawki vraya
nargal Napisano 4 Sierpień 2012 Autor Napisano 4 Sierpień 2012 Dzięki za informacje, wątek przeniosłem do WIP i postaram się coś z niego więcej wyciągnąć jeszcze. Oświetlenie to VraySun + Sky i VRayLight w każdym oknie bo cały czas mi za ciemno wychodziło tylko na samym słońcu. Poniżej daje ustawienia z vraya czas renderingu to około 15h na tych ustawieniach na e6300 2.2GHz
Mozo Napisano 4 Sierpień 2012 Napisano 4 Sierpień 2012 Wyrenderuj scenę bez materiałów i (tylko ukryj szyby) i popastwimy się nad światłem, a potem przejdziemy do materiałów ;) * Ustawienia masz przesadnie wyśrubowane, można wiele zaoszczędzić: * DMC sampler min zmień na 1 (bez sensu to zwiększać) * Noise threshold : 0,005 albo nawet 0,01 bo masz w DMC samplerze odhaczone use DMC sampler thresh. * Global subdivisions multiplier: skąd taka dzika wartość??? Jak nie zmieniałeś subv. w materiałach i słońcu to daj 2 albo 3. * Nie podałeś ile masz ramu, ale ustaw sobie poprawnie Dynamic memory limit (tyle ramu ile masz dostępne po odjęciu systemu i aplikacji w tle)
shadowsexpe Napisano 5 Sierpień 2012 Napisano 5 Sierpień 2012 Jesli chodzi o swiatło to wywal vraylight z kazdego okna zamien go na jeden duzy na całej scianie ilośc swiateł tez ma wpływ na czas renderu. dobrze jest dać opcje skyportal z opcja simple jesli swiecisz scene sunvray. co do limit memory to mozesz spokojnie przy np 4gb wpisac tam parametr 2200 - 2500 i ustawic go na static , render region division zmien na 32 . Pokazałbys takze ustawieni słonca jak takze kamery a takze pełne parametry GI i light cache
nargal Napisano 5 Sierpień 2012 Autor Napisano 5 Sierpień 2012 Ramu mam 3,25 ustawiłem 2GB, zmieniłem kolor sofy, fotela i dywanu. Załączam test światła z skyportalem, tutaj takie same ustawienia tylko z materiałami a na koniec ustawienia słońca oraz kamery i jak to widzicie?
shadowsexpe Napisano 8 Sierpień 2012 Napisano 8 Sierpień 2012 f-number ustawiłbym na 5,6 shuter speed tak miedzy 80 a 100 natomiast iso na około 150 bo masz ten pokój ogólnie nasłoneczniony, parametry słonca masz dosyć dziwne po co ustawiałes size na 2,29 chiałes co.s zrobic z cieniami? parametr ten odpowiada za to czy cienie bedaostre czy miękkie zależnie do swiatła otoczenia, po co wzmcniałes moc słonca do 1,5 odrazu masz problem z przeswietlaniem sie sceny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się