Lanser97 Napisano 6 Sierpień 2012 Napisano 6 Sierpień 2012 (edytowane) Witam! Zaczynam modelować, jak wyżej jest napisane Poloneza Atu. Jest to mój pierwszy model. Obecnie uzywam programu 3DS Max 2012. Jak narazie radziłem sobie z wszyskimi wytłoczeniami jakie są w karoserii i w zderzakach. W tej chwili nie moge sobie poradzić z "nadaniem grubości" modelu oraz oddzieleniem elementów np. drzwi, maski od reszty modelu. Dzisiaj próbowałem wyodrębnić maskę od reszty, jednak na Turbo Smooth za bardzo zaokrąglalo rant obok lampy (bedzie widoczne za ss). Proszę Was o szczera opinie, krytykę, wskazywanie błędów, porady. [ATTACH=CONFIG]87101[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87100[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87102[/ATTACH] Rant z TS [ATTACH=CONFIG]87103[/ATTACH] Rant bez TS: [ATTACH=CONFIG]87104[/ATTACH] Edytowane 6 Sierpień 2012 przez Lanser97
legomir Napisano 6 Sierpień 2012 Napisano 6 Sierpień 2012 Algorytm smoothowania tak działa(a właściwie ten konkretny :P ). Dzieli każdą ściankę na większa ilość ścianek, które są bardziej gładkie jako powierzchnia(smooth). Tłumacząc w ogromnym uproszczeniu. Powinieneś dodać albo loopy na rogach albo zrobić na rogach bevel
Lanser97 Napisano 6 Sierpień 2012 Autor Napisano 6 Sierpień 2012 Próbowałem na obydwa sposoby, które mi poleciles. W obydwóch przypadkach nie bylo roznicy :( Ponizej macie ss jak sa poprowadzoe edge. Dodam jeszcze ze uzylem chamfera na glownej linii rantu co bedzie widoczne na ss. Prosze o porady :) [ATTACH=CONFIG]87112[/ATTACH]
thecrev Napisano 7 Sierpień 2012 Napisano 7 Sierpień 2012 Pokaż siatki całego modelu bo z tego trochę mało można wywnioskować ale już widać, że model się krzywi i jest pełno baboli
Lanser97 Napisano 7 Sierpień 2012 Autor Napisano 7 Sierpień 2012 Masz racje. Model pokrzywil sie w czasie jak edytowalem tyl. pozaznaczaly sie vertexy z przodu i model sie pokrzywil :/ Z tym problemem sobie poradze:) Nie moge sobie poradzic z tymi szczelinami pomiedzy elementami. Bardzo podobalo mi sie wykonanie tych szczelin w Polonezie HummFred'a. Probowalem zrobic te szczeliny za pomoca opcji extrude ale na smoothie bylo za bardzo zaokraglone, a po dodaniu edge'ow robily sie cienie. Zna ktos moze dobry sposob na wykonanie tych szczelin? Fotki siatki:
thecrev Napisano 7 Sierpień 2012 Napisano 7 Sierpień 2012 Miejscami jest za gęsto np. nad tylnym nadkolem, widać też że siatka tam kuleje, możesz poszukać tutka Bergera na max3d moim zdaniem dużo się można nauczyć jeśli chodzi o baze po model. Błędów jest dużo więc trudno mi teraz zacząć cokolwiek rysować bo bym pewnie połowe modelu przerysował ale keep going
Lanser97 Napisano 7 Sierpień 2012 Autor Napisano 7 Sierpień 2012 Jest to mój pierwszy model samochodu wiec jestem świadomy tego ze popełniłem wiele błędów. Dzięki za wskazówki:) PS. Link do baz samochodowych Bergera juz wygasł
jatat Napisano 7 Sierpień 2012 Napisano 7 Sierpień 2012 Takie coś załatwi CREASE zaznaczasz krawędzie nadajesz wartość 1 crease lub możesz odpowiednio przy załamaniach wgłębień zagęścić siatkę
thecrev Napisano 8 Sierpień 2012 Napisano 8 Sierpień 2012 Lanser97 nie chodziło mi o bazy tylko o tutorial do bazy, który masz TU
Lanser97 Napisano 8 Sierpień 2012 Autor Napisano 8 Sierpień 2012 Wczoraj znalazlem ten tutek. W przypadku Poloneza Atu raczej nie da rady zrobic tych lin pomocniczych, bo nie ma rzutu z gory :/ W dodatku caly tyl musialem kopiowac z niedokladnego blueprinta Atu Plusa Do Caro. Postaram sie poprawic i wyrownac ten model, aby to mialo rece i nogi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się