Skocz do zawartości

Jaki materiał najlepszy na kwiaty?


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie używam mental raya i zastanawiam się jaki materiał mam zastosować na np. cieniutkie płatki kwiatów a jaki np na zieloną łodygę. Będą one używane w wizualizacji wnętrza, więc chodzi mi o jak najbardziej realistyczne efekty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jak płatki to SSS2 lub arch&design z opcją translucency. Łodyga to spoko może byc standart z maxa.

 

i tak też chciałem zrobić. A jak najlepiej testować, przy jakim oświetleniu. Zdaje mi się, że gdzieś widziałem sceną z testu jakiegoś shadera, która zbudowana była z cylindra, natomiast sufit był światłem, okręgiem czyli coś takiego jak w photometric lights, type of distribution, circle. W tym przypadku to było drzewo. Ale chyba z kwiatami powinno też być ok..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to testuj na takim oswietleniu ktore jest podobne do sceny w jaka to zamierzasz wstawic na koncu.

CHyba masz rację, choć w przypadku materiałów typu sub scatering większą część testó powinno poświęcić się na patrzenie na tył obiektu ze światłem po drugiej stronie, żeby widzieć ile światła przenika itp. SS Fast Material mniej więcej rozkminiłem, choć nie testowałem go na płatkach kwiatków. Jutro sprawdzę inne ss dostępne dla mental raya oraz użyje docelowego obiektu. Lucek, nie mogę znaleźć SSS2. Czy to jest Sub Scatering Surface +displacement ? Mam 3ds max 2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHyba masz rację, choć w przypadku materiałów typu sub scatering większą część testó powinno poświęcić się na patrzenie na tył obiektu ze światłem po drugiej stronie, żeby widzieć ile światła przenika itp.

 

z jednej strony tak, ale z drugiej strony co ci z tego ze ustawisz swietnie material w oswietleniu studyjnym kiedy np w nocnej wizce bedzie wygladal do niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sorry, nie używam konkretnie tych shaderów i nie jestem pewien nazw. SSS2 to chyba vrayowy bez backscattera. W Mentalu jest SSS Fast skin, który spokojnie starczy do wszystkiego. Ale akurat dla kwiatka to spróbuj Arch&design z translucency. Wydaje mi się bardziej odpowiedni niż SSS.

 

W ogóle SSS to takie zjawisko kiedy światło przenika przez skórę i odbija się nieco głębiej (przez co bluruje cienie) a do tego jest ten słynny back scatter widoczny na uszach. Takie rzeczy jak płatki kwiatu to prędzej translucency, które przepuszcza światło równomiernie na drugą stronę nie załamując do i nie zmieniając kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności