tetunio Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 Na razie używam mental raya i zastanawiam się jaki materiał mam zastosować na np. cieniutkie płatki kwiatów a jaki np na zieloną łodygę. Będą one używane w wizualizacji wnętrza, więc chodzi mi o jak najbardziej realistyczne efekty..
Lucek Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 Jak płatki to SSS2 lub arch&design z opcją translucency. Łodyga to spoko może byc standart z maxa.
tetunio Napisano 13 Sierpień 2012 Autor Napisano 13 Sierpień 2012 Jak płatki to SSS2 lub arch&design z opcją translucency. Łodyga to spoko może byc standart z maxa. i tak też chciałem zrobić. A jak najlepiej testować, przy jakim oświetleniu. Zdaje mi się, że gdzieś widziałem sceną z testu jakiegoś shadera, która zbudowana była z cylindra, natomiast sufit był światłem, okręgiem czyli coś takiego jak w photometric lights, type of distribution, circle. W tym przypadku to było drzewo. Ale chyba z kwiatami powinno też być ok..?
mirach Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 najlepiej to testuj na takim oswietleniu ktore jest podobne do sceny w jaka to zamierzasz wstawic na koncu.
tetunio Napisano 13 Sierpień 2012 Autor Napisano 13 Sierpień 2012 najlepiej to testuj na takim oswietleniu ktore jest podobne do sceny w jaka to zamierzasz wstawic na koncu. CHyba masz rację, choć w przypadku materiałów typu sub scatering większą część testó powinno poświęcić się na patrzenie na tył obiektu ze światłem po drugiej stronie, żeby widzieć ile światła przenika itp. SS Fast Material mniej więcej rozkminiłem, choć nie testowałem go na płatkach kwiatków. Jutro sprawdzę inne ss dostępne dla mental raya oraz użyje docelowego obiektu. Lucek, nie mogę znaleźć SSS2. Czy to jest Sub Scatering Surface +displacement ? Mam 3ds max 2013
mirach Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 CHyba masz rację, choć w przypadku materiałów typu sub scatering większą część testó powinno poświęcić się na patrzenie na tył obiektu ze światłem po drugiej stronie, żeby widzieć ile światła przenika itp. z jednej strony tak, ale z drugiej strony co ci z tego ze ustawisz swietnie material w oswietleniu studyjnym kiedy np w nocnej wizce bedzie wygladal do niczego.
Lucek Napisano 13 Sierpień 2012 Napisano 13 Sierpień 2012 A sorry, nie używam konkretnie tych shaderów i nie jestem pewien nazw. SSS2 to chyba vrayowy bez backscattera. W Mentalu jest SSS Fast skin, który spokojnie starczy do wszystkiego. Ale akurat dla kwiatka to spróbuj Arch&design z translucency. Wydaje mi się bardziej odpowiedni niż SSS. W ogóle SSS to takie zjawisko kiedy światło przenika przez skórę i odbija się nieco głębiej (przez co bluruje cienie) a do tego jest ten słynny back scatter widoczny na uszach. Takie rzeczy jak płatki kwiatu to prędzej translucency, które przepuszcza światło równomiernie na drugą stronę nie załamując do i nie zmieniając kierunku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się