Gość denio12 Napisano 14 Sierpień 2012 Napisano 14 Sierpień 2012 Witam, Chcialbym zaznaczy na wstepie, iz jestem nowicjuszem w tym temacie, choc na forum juz od dluzszego czasu staram sie zaglebiac wiedze. Dlatego tez chcialem pdzestawic efekty dotychczasowej nauki. Bede wdziecnzy za jaka kolwiek krytyke, podpowiedz, rady co zrobic aby owe rendery byly jeszcze lepsze i bardziej realistyczne. Pracuje w 3ds max 2012 z vray 2 Pozdrawiam. [ATTACH=CONFIG]87195[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87196[/ATTACH]
IMI Napisano 15 Sierpień 2012 Napisano 15 Sierpień 2012 1. Postaraj się wprowadzić randomizację w trawie - teraz wszystkie źdźbła stoją na baczność. 2. Dodaj bumpmaping i normalmaping dla kostek chodnika. To sprawi że nie będą wyglądać tak płasko. 3. Dodaj tło.
Gość denio12 Napisano 15 Sierpień 2012 Napisano 15 Sierpień 2012 Dzieki "IMI" za podpowiedzi postaram sie cos z tym wszystkim zrobic. 1. w jaki sposob mozna wprowadzic owa randomizacje?? Ja robilem trawe za pomoca vraydispalacement mode. 2. Co masz na mysli "normlamaping" chodzi o texture?? Jezeli tak to takowa jest, rowneiz bump map ale cos chyba namieszalem z ustawieniami ze wyszlo takie plaskie. Porpacuje nad tym. Pozdrawiam.
IMI Napisano 15 Sierpień 2012 Napisano 15 Sierpień 2012 1. Nie wiem. Pracuję w innym sofcie niż Ty. spróbuj poszukać jakichś tutoriali. 2. Masz tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mapowanie_normalnych
shadowsexpe Napisano 16 Sierpień 2012 Napisano 16 Sierpień 2012 Nie namieszałeś z ustawieniami, tylko bump nie zawsze jest widoczny( iluzoryczne tworzenie wypukłości) i kąt kamery może powodować ze wygląda on płasko lepiej zastosować w materiale mapę w displcement, parametr ten ustaw na wartość nie większa niż 3 i będziesz miał ładny chodniczek.
Gość denio12 Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 Witam, Dziekuje za podpowiedzi panowie, jak zasugerowaliscie zmienilem tlo, rowniez dodalem troche roslinnosci i dodalem displacement map na chodniki. Wyglada to troche lepiej ale wciaz dalekie od idealu. [ATTACH=CONFIG]87290[/ATTACH] Byl bym wdzieczny gdyby sie ktos wypowiedzial sie nad czym musze popracowac (domyslam sie ze pewnie sporo tego bedzie, ale jak nadminilem dopiero zaczynam z tym tematem). Odnosnie photoshopa, to owa praca jest pierwsza jaka wogole zrobilem w tym programie, a samego photoshop'a mam od miesiaca. Bede wdzeiczny za jakiekolwiek podpowiedzi, jaki i rowniez moglby mi ktos powiedziec jakich opcji uzywac przy postprodukcji?? tzn co zrobic zeby owy render pasowal do tla, do widoku albo odwrotnie co zrobic zeby tlo i widok pasowaly do wyrenderowanego obrazka. Pozdrawiam
shadowsexpe Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 (edytowane) Daj screen shoty z ostawień rendera a także światła i kamery. co do ps to na razie zaczekaj z postprodukcja najpierw dopracuj sam render szczególnie ze wiele rzeczy możesz w nim zrobić nawet umieścić tło i wszystkie inne elementy.Teraz trzeba dopracować światło i materiały Edytowane 27 Sierpień 2012 przez shadowsexpe
Gość denio12 Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 Witam, Oto screen'y ustawien:[ATTACH=CONFIG]87297[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87298[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87299[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87300[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87301[/ATTACH] Co mozesz powiedzeic na temat materialow, ktore najbardziej trzeba poprawic?? Wiem ze material plotu lezy, walcze z nim ale nijak nie moge zrobic porzadnej deski. Pozdrawiam.
shadowsexpe Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 (edytowane) W tym wątku są tekstury które co prawda robiłem na bale ale może ci się przydadzą http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=84352&p=1109961#post1109961. Na pewno materiałowi drewna dobrze jest dodać mapę bump abyś miał trochę nierówności w nim. Co do ustawień to przejdź na adaptive dmc zamiast adaptive subdivision, w color mapping polecałbym Reinharda z ustawianiami na początek 1, 0.5, 1. wyłącz także niektóre parametry w nim np Don't affect colors, sub pixel mapping też nie jest potrzebny. W GI włącz ambient occlusion tylko ustaw parametr na 0,1-0,2 i daj sudividy na 16, irradiance map jeśli dałeś parametr Hsph na 60 to w zmień interpolation samples na 30, w light cache subdividy ściągnij do 1000 a także odznacz dwie dolne pozycje po prawej stronie bo zupełnie niepotrzebnie masz je włączone. w number of passes wpisujesz ilość rdzeni w procku Tu zamieszczam kilka tekstur desek jasnych i rustykalnych w dużej rozdiałce http://www.sendspace.com/file/sdj94f i http://www.sendspace.com/file/z9hxkw do sceny zmniejsz je trochę żeby się komp na nich nie dławił Edytowane 27 Sierpień 2012 przez shadowsexpe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się