elemeledutky Napisano 15 Sierpień 2012 Napisano 15 Sierpień 2012 Po zmianie sterownika z Nitrousa na OpenGl (czego powodem było znaczne polepszenie płynności wyświetlania w vievporcie - z 9 FPS na 35 FPS) pojawił się problem z jakością tekstur. Na nitrousie bitmapa nałożona na plane'a miała wystarczającą rozdzielczość, natomiast bezpośrednio po przełączeniu sterownika mapa zamieniła się w zbiór pikseli. [ATTACH=CONFIG]87210[/ATTACH] Zmiana ustawień sterownika w sposób opisany wcześniej na forum, nie pomaga.. Czy istnieje jakiś inny sposób na podwyższenie rozdzielczosci wyświetlanych tekstur?
mafida Napisano 15 Sierpień 2012 Napisano 15 Sierpień 2012 Open GL w maxie jest duuużo mniej wydajne niż direct 3d i nitrous. Jak u Ciebie działa wydajniej to masz coś namieszane. Jaka karta?
elemeledutky Napisano 15 Sierpień 2012 Autor Napisano 15 Sierpień 2012 (edytowane) niestety tylko GeForce 8600M GT 256MB, GDDR3. Dzisiaj zrobiłem sobie małe porównanie, na tej samej scenie ok 20 500 poly, 15 400 vertexów sprawdzałem ilość klatek. Wynik był następujący: Nitrous 9-10FPS openGL 35FPS Direct X 3FPS Prócz tego często podłączam do lapka monitor zewnętrzny o rozdzielczości 1920 x1200, ale to również miało spory wpływ na obniżenie płynności działania viewportu więc mój mini test został wykonany na standardowej rozdzielczości laptopa którego używam: 1680x1050. Edytowane 15 Sierpień 2012 przez elemeledutky
elemeledutky Napisano 15 Sierpień 2012 Autor Napisano 15 Sierpień 2012 w shaded + edged faces, w realistic jest około 7 FPS
mafida Napisano 15 Sierpień 2012 Napisano 15 Sierpień 2012 (edytowane) To masz cos ze sterownikami do karty.Spróbuj odinstalować i zainstalować jakąś nowszą wersje. Acha, napisz jeszcze który max. Edytowane 15 Sierpień 2012 przez mafida
elemeledutky Napisano 16 Sierpień 2012 Autor Napisano 16 Sierpień 2012 (edytowane) Zmieniłem sterownik kart na najnowszy, przy okazji aktualizując biosa (zalecenie Nvidi). Niestety nie ma żadnej zmiany w wyświetlaniu, nadal openGL 3-4 krotnie szybszy od Nitrousa. Wersja maxa to design 2012. SPII po nowym updatcie. Edytowane 16 Sierpień 2012 przez elemeledutky
mafida Napisano 16 Sierpień 2012 Napisano 16 Sierpień 2012 Może coś masz w tle uruchomione? Jakiś film? A jak nie, to masz jakiś pechowy komputer:D
elemeledutky Napisano 16 Sierpień 2012 Autor Napisano 16 Sierpień 2012 w tle jedynie przeglądarka i ewentualnie autocad, wiec wygląda na to, że mam coś przedobrzone z ustawieniami, albo rzeczywiście pechowy komputer i czas najwyższy zacząć zbierać na nowy ;)
mirach Napisano 16 Sierpień 2012 Napisano 16 Sierpień 2012 to jak z maxem, zalezy jak lezy :) Ja przez dlugi czas moglem pracowac jedynie na OpenGL, na DirectX znikaly vertexy po okolo 5 min pracy na nowej scenie :)
elemeledutky Napisano 16 Sierpień 2012 Autor Napisano 16 Sierpień 2012 u mnie direct odpada ze względu na to, że działa najwolniej, na openGl tekstury są właściwie nie czytelne, a na nitrousie max gubił mi edge, tak jak w tym temacie: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=84767. Chyba muszę się przyzwyczaić do wszechobecnych drobnych usterek w wyświetlaniu :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się